اقدامات لازم هنگام ریختن آب روی لپ تاپ

امتیاز دهید

شاید بدترین اتفاق غیر منتظره ای که ممکن است برای وسایل الکترونیکی شما، لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه ، کامپیوتر و… بیافتد، ریختن ناخواسته مایعات در هنگام استفاده از آن ها باشد. این اتفاق ممکن است به دفعات برای شما بیافتد.اولین عکس العملی که باید در هنگام بروز این اتفاق از خود نشان دهید این است که با حفظ آرام ، تمام منبع تغذیه را قطع کنید.

اگر دستگاه شما لپ تاپ است آداپتور را خارج کنید و در صورت داشتن باتری آن را نیز از دستگاه جدا کنید. اگر آب و یا هر مایع دیگری بر روی کیبورد PC ریخته باشد ، کابل را از روی کیس خارج کنید، در غیر این صورت کابل برق را قطع کنید.

سریع باشید . در صورت نداشتن عملکرد سریع ممکن است نفوذ آب به داخل تجهیزات ، باعث ایجاد اتصالات کوتاه و تباهی قطعات الکتریکی شود. در اکثر مواقع مایع ریخته شده روی لپ تاپ محدود به کیبورد می شود و به خود لپ تاپ نفوذ نمی کند.
ابتدا لپ تاپ را طوری قرار دهید تا مایع بیش تر پخش نشود. مثلا آن را در خلاف جهت جاذبه بگذارید. در صورتیکه کیبورد باشد ، می توانید چند ضربه آرام و اهسته به پشت کیبورد بزنید. مراقب باشید تا خود ضربه نیز موجب بروز آسیب بیشتر نشود.

برای خشک کردن از یک دستمال با جذب بالا و یا دستمال آغشته به الکل استفاده کنید. الکل علاوه بر تمیز کردن دارای قدرت جذب بالا می باشد و سریع خشک می شود.
اگر مطمئن هستید که آب به داخل لپ تاپ نفوذ کرده ، دستگاه را باز کنیدو قطعات آن را خشک نمایید. درصورتیکه تخصص باز کردن لپ تاپ را ندارید، اینکار را به متخصصان بسپارید. پس از خشک کردن قطعات آن را برای حداقل یک شبانه روز باز نگه دارید. برای خشک کردن لپ تاپ می توانید از سشوار استفاده کنید. به یاد داشته باشید تا درجه سشوار کم و یا بر روی هوای سرد باشد و از فاصله ی دور از آن استفاده کنید.

پس از اینکه اطمینان یافتید که دستگاه کاملا خشک شده ، دستکاه را ببندید و آن را به برق وصل و روشن کنید. ضمانت ۱۰۰% وجود ندارد که دستگاه سالم باشد اما حداقل تلاش خود را کرده اید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده