آشنایی با عیب‌یابی و تعمیر اتو مو

۳.۱/۵ - (۷ امتیاز)

امروزه استفاده از وسایل برقی آرایشی طرفداران زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افراد تمایل دارند تا با استفاده از این وسیله موهای فر خود را صاف کنند یا موها را به حالت‌های مختلف در بیاورند.

ممکن است با خراب شدن اتو مو تصور کنید که این وسیله دیگر قابل تعمیر نیست و بخواهید آن را دور بیندازید. از طرفی قیمت این وسایل مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. به همین دلیل خرید یک اتو موی نو مقرون به صرفه نیست.

ما در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه اتو موی خراب شده خود را تعمیر کنید تا برای خرید یک مدل جدید متحمل هزینه‌های زیاد نشوید. بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تعمیر اتو مو و دلایل خراب شدن آن

اتو مو یکی از وسایل برقی پر مصرف است که جریان زیادی از برق را مصرف می‌کند. با توجه به این نکته در بسیاری از موارد دیده شده است که سیم اتو مو خاصیت خود را از دست دهد یا می‌سوزد. وقتی سیم خاصیت خود را از دست دهد، اتو مو به درستی کار نمی‌کند یا اصلا روشن نمی‌شود.

از جمله ایراداتی که در اثر خراب شدن سیم به اتو مو وارد می‌شوند عبارتند از:

  • روشن نشدن اتو مو
  • اتو مو روشن می‌شود، اما مانند قبل حرارت ندارد و کار نمی‌کند.
  • اتو مو روشن و ناگهان خاموش می‌شود.
  • در هنگام استفاده از اتو مو ممکن است بوی سوختگی احساس کنید.
  • گاهی دیده می‌شود هنگامی که اتو مو روشن است سیم آن آتش بگیرد.
  • بعضی از اتو موها یک نمایشگر دارند که روی آن درجه حرارت این وسیله نشان داده می‌شود. در صورتی که سیم اتو خراب شود ممکن است اعداد روی این نمایشگر مانند قبل مشخص نباشند.
  • اتو مو در فاصله زمانی مشخص روشن می‌شود و کار می‌کند، اما بعد از تمام شدن آن زمان اتو خاموش شده و دیگر روشن نخواهد شد. این اتفاق در فواصل زمانی مشخصی رخ می‌دهد.

برای این که از خراب شدن سیم اتو مو اطمینان حاصل کنید، بهتر است به وسیله یک مولتی‌متر قطعی سیم برق را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که سیم قطع شده باشد باید آن را تعویض کنید.

برای تعمیر اتو مو بهتر است از سیم‌هایی استفاده کنید که ضخامت آن‌ها بیشتر است، زیرا این سیم‌ها می‌توانند جریان برق بیشتری را از خود عبور دهند.

سیم‌های موجود در بازار با سیم‌های اصلی اتو مو متفاوت هستند. ضخامت این‌سیم‌ها کمی بیشتر از سیم فابریک اتو مو است.

در داخل بدنه اتو مو المنتی وجود دارد که روی آن یک قطعه سرامیک صفحه‌ای قرار گرفته است. این المنت به ندرت می‌سوزد و خراب می‌شود، اما در مواردی که خراب شدن اتو مو از سیم آن نبود می‌توانید این قطعه را با استفاده از مولتی‌متر مورد بررسی قرار دهید.
در صورتی که المنت خراب شود یا بسوزد با تعویض آن می‌توان اتو مو را تعمیر کرد.

جمع‌بندی

تعمیر وسایل برقی همیشه به یک دانش فنی نیاز دارد، چون کوچکترین اشتباهی ممکن است هزینه‌های تعمیر آن را بیشتر کند. همانطور که در مطلب بالا دیدید، برای تعمیر اتو مو ممکن است به تنهایی به مشکل مواجه شوید.

به همین علت باید از کارشناسان تعمیری مانند دیجی تعمیر تماس بگیرید تا کار شما را به بهترین شکل و سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
16 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام اتو موی من ۳ماهه خریدم درحین اتو کردن خاموش شد
و دوباره چند دقیقه روشن میمونه باز خاموش میشه
علتش چیه ینی سوخته؟؟؟

سلام یک ساله اتو مو لیزر خریدم ولی چند وقت پیش حین استفاده اتو سرد شد و تمام درجه ها همزمان چشمک میزنند
مشکلش چیه درست میشه ؟

سلام
یک سالی میشه گاها از اتو مو دوکاره پرو موزر استفاده میکنم
وقتی به پریز زدم دکمه ی روشنش رو زدم اما اصلا روشن نشد

ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام اتو موی من چراغ سبزش روشن میشه انکار رو حالت اتومات میمونه ولی جراغ قرمز روشن نمیشه و داغ نمیشه کلا ، مشکل از چی میتونه باشه؟

سلام اتو موی من جف رئیسی هست و روشن نمیشه وقتی به برق میزنم خاموشه و فقط ویبره میزنه

سلام اتومومن چراغ چشمک زن قرمز روشن شده ازدرجه ۱۳۰پرش داره روی درجه ۲۳۰خیلی داغ میشه چراغاش زرد بود الان روشن نمیشن فقط چشمک زن قرمزعلتش چیه ممنون

من اتو موم سیم هاش بیرون دستگاه اتصالی میکنه دلیلش چیه

سلام ببخشید اتوموم رو تازه خریدم پرومکسه ۵۷۵۷ موقعی که تو برقه یه صدای نویز خیلی ریزی میده باید گوشتو بزاری کنارش.ولی خود اتو درست کار میکنه.چیزیش هست؟ممنون میشم جواب بدید استرس داده بهم

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده