از تعمیر جاروبرقی چه میدانید؟

۱/۵ - (۱ امتیاز)

جاروبرقی مانند سایر وسایل برقی بعد از گذشت مدت زمانی ممکن است خراب شود و به تعمیر نیاز پیدا کند. این وسیله برقی یکی از پر کاربردترین وسایل خانه به حساب می‌آید و می‌توان گفت در هر خانه‌ای حداقل یک جاروبرقی پیدا می‌شود.

در صورتی که این وسیله خراب شود و به تعمیر نیاز پیدا کند مشکلات زیادی را برای خانه به وجود می‌آورد، زیرا تمیز کردن و جارو کشیدن خانه اهمیت بسیار زیادی دارد. برای تعمیر جاروبرقی ابتدا باید بدانید کدام یک از اجزای این وسیله با مشکل مواجه شده است. بعد از عیب‌یابی آن می‌توان عملیات تعمیر را انجام داد.

در این مطلب می‌خواهیم نحوه تعمیر جاروبرقی را به شما آموزش دهیم. بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کم شدن قدرت مکش جاروبرقی

  • کثیف شدن فیلتر جاروبرقی یکی از دلایل کاهش مکش آن است. به همین دلیل لازم است تا در فواصل منظم برای تمیز کردن این فیلتر اقدام کنید.
  • پر بودن کیسه جاروبرقی نیز در قدرت مکش آن تاثیر می‌گذارد. در مواردی که این کیسه پر است، به موتور جارو فشار وارد خواهد شد تا مکش آن کاهش یابد. با خالی کردن کیسه جاروبرقی مکش آن نیز به حالت قبل باز می‌گردد.

دلایل ضعیف عمل کردن موتور

  1. نیم‌سوز شدن موتور یکی از دلایلی است که باعث می‌شود موتور جاروبرقی قدرت چندانی نداشته باشد.
  2. کثیف بودن کلکتور، یکی از عواملی است که در کم شدن قدرت موتور جاروبرقی اثر می‌گذارد. برای تمیز کردن این قطعه می‌توان از بنزین یا تینر استفاده کرد.
    برای تمیز کردن کلکتور نباید از سمباده استفاده شود، به این دلیل که با کشیدن سمباده ذرات مسی ساییده می‌شوند و ممکن است در بین شیاری قرار بگیرند که در تیغه‌ها هستند. این ذرات مسی باعث اتصال تیغه‌ها به یکدیگر می‌شوند و بعد از گذشت مدتی باعث سوختن آرمیچرها خواهند شد.

تعمیر جاروبرقی و دلایل روشن نشدن آن

  • یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی که برای جاروبرقی رخ می‌دهد، روشن نشدن آن است. برای این که متوجه شوید چرا این وسیله روشن نمی‌شود، ابتدا باید پریز برق را بررسی کنید.
    ممکن است پریز برق نداشته باشد. به همین دلیل برای اطمینان از جریان برق درون پریز بهتر است آن را با وسیله‌ای مانند ولت متر مورد بررسی قرار دهید.
  • گاهی ممکن است دکمه خاموش و روشن جاروبرقی قطع شود. برای اطمینان از این موضوع بهتر است جاروبرقی را از برق در بیاورید و با استفاده از یک اهم متر دکمه خاموش و روشن آن را بررسی کنید.
  • در مواردی سوختن موتور جاروبرقی باعث روشن نشدن آن می‌شود. درون موتور قطعات زیادی از جمله پیچ‌های کوچک آرمیچر و پیچ‌های کوچک قطب‌ها وجود دارند که با سوختن موتور آن‌ها نیز می‌سوزند. در نتیجه با اتصال جاروبرقی به پریز، این وسیله روشن نخواهد شد.
    گاهی امکان دارد موتور به صورت کامل نسوزد و در ابتدا نیم‌سوز شود. در این حالت موتور به کار خود ادامه می‌دهد، اما بعد از گذشت مدت زمانی قطعات درونی آن به طور کامل آسیب می‌بینند و به این شکل موتور می‌سوزد.
    در مواردی که موتور جاروبرقی با این مشکل مواجه می‌شود باید آن را به متخصصان تعمیر جاروبرقی نشان دهید.

شنیدن صدای ناهنجار از جاروبرقی

هنگامی که بلبرینگ جاروبرقی خراب شود صدای زیاد و ناهنجاری از آن شنیده می‌شود. وقتی بلبرینگ خراب شود کفشک‌های قطبی هسته با آرمیچرها درگیر خواهند شد. در نتیجه صدایی ناخوشایند از آن شنیده می‌شود. برای رفع این مشکل باید بلبرینگ را تعویض کنید.

با خراب شدن پروانه نیز صدایی غیر طبیعی از جاروبرقی شنیده می‌شود. با باز کردن جاروبرقی و اطمینان از خرابی پروانه، می‌توانید برای تعویض این قطعه اقدام کنید.

درون جاروبرقی نگهدارنده‌هایی از جنس لاستیک وجود دارند که از لرزش بیش از حد موتور جلوگیری کنند. در صورت خراب شدن این نگهدارنده‌ها، از جاروبرقی صداهای زیادی شنیده می‌شود. برای رفع این صدا باید نگهدارنده‌ها را عوض کرد.

جمع‌بندی

مواردی که در بالا ذکر شد جزو مشکلات رایج جاروبرقی بودند، اما این وسیله بسته به مدل ساخت نیز ممکن است مشکلات خاصی داشته باشد که برای جلوگیری از هزینه‌های تعمیر اضافه توصیه می‌کنیم یک تماس با کارشناسان مجرب دیجی تعمیر بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده