چگونه خرید آنلاین امن داشته باشیم؟

امتیاز دهید

اگر قصد خرید اینترنتی دارید امنیت سایت را از جهات گوناگون بررسی کنید و سپس اقدام به خرید موردنظر بکنید. فروشگاههای اینترنتی بدلیل سروکار داشتن با پول خطرات بیشتری نسبت به سایر سایتها دارد.

در این مطلب به شما نکته های مهم راجع به خرید اینترنتی و امنیت آن را میگوییم.

اشتباه رایج در خرید اینترنتی 

بیشتر رمزهای عبوری که شما در وب سایت ها استفاده می کنید یا بسیار ساده هستند و یا بسیار پیچیده و حتی قدیمی. طیف گسترده ای از اشخاص نیز از رمزهای عبور تکراری برای تمامی حساب های کاربری خود استفاده می کنند و این یعنی خود را برای آسیب پذیری آماده کرده اند.

خطرات خرید آنلاین

  • خرید بدون پرداخت وجه
  • خرید بیش از وجه پرداختی
  • پولشویی
  • سوءاستفاده از بانک اطلاعات شخصی مشتریان
  • سرقت یا جابجایی وجه نقد از فروشگاه اینترنتی
  • استفاده از وجه نقد یا کارت دیگران برای خرید

برای پیشگیری از خطرات احتمالی ، طراحی فروشگاه اینترنتی میبایست توسط متخصصان و افراد باآگاهی و دانش در این زمینه انجام گیرد.

استفاده از اپلیکیشن های مدیریت رمز

استفاده از اپلیکیشن هایی که در مدیریت رمزهای عبور به شما کمک می کنند بسیار مفید واقع خواهد شد تا جایی که دیگر نگران استفاده از رمزهای طولانی و متفاوت و فراموش کردنشان نخواهید بود. این برنامه ها تمامی رمزهای عبور شما را در یک فضای کدگذاری شده ذخیره می کنند و تنها با یک رمز عبور و یا اثر انگشت شما می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. از آن جایی که هیچکس جز شما این رمز را برای ورود نمی داند بهتر است این کلمه ی عبور را همیشه به یاد داشته باشید. (هیچگاه از رمزهای ساده برای این قسمت استفاده نکنید زیرا ممکن است شخصی به راحتی وارد آن شود)

یکی از اپلیکیشن های خوب و محبوب در این زمینه LastPass نام دارد که دارای ویژگی هایی کاربردی و مناسب می باشد. مانند همگام سازی با حساب های کاربری گوگل، توانایی استفاده از اثر انگشت، هشدار دادن در مواقعی مانند تغییر رمز عبور و یا انتخاب آن. همچنین کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است.

چند وقتی می شود که سازندگان برنامه برای این که قابلیت همگام سازی برنامه را با تمامی دیوایس ها در اختیار کاربران بگذارند ۱۲$ در سال دریافت می کنند که تقریباً رقم بالایی در این زمینه به حساب می آید ولی این را بدانید که بدون پرداخت ۱$ هم می توانید از این برنامه استفاده کنید و نیازهایتان را بر طرف خواهد کرد.

جالب است که بدانید در سال ۲۰۱۵ این برنامه هک شد ولی به لطف امنیت بالا و سیستم کدگذاری هکرها تنها توانستند به ایمیل ها، رمزهای یادآوری و … دسترسی پیدا کنند و رمزهای عبور ذخیره شده و دیتاهایشان کاملاً امن باقی ماندند.

با این حال اپلیکیشن های دیگری نیز هستند که در این حوزه فعالیت می کنند. ۱Password و Dashlane نیز می توانند گزینه های مناسبی به حساب بیایند. اپلیکیشن دیگری به نام KeePass هم وجود دارد که اطلاعات شما را با کامپیوتر شخصیتان می تواند همگام سازی کند. همه ی این برنامه ها عملکرد خوبی را از خود نشان می دهند ولی به شما پیشنهاد می کنیم تا در میان آن ها بگردید و مناسب ترین را از نظر خود انتخاب کنید.

از خود در دنیای آنلاین محافظت کنید

راهکارهایی که در ادامه در اختیار شما قرار می گیرند را به خوبی گوش کنید زیرا روی به کارتان خواهند آمد.

از رمزهای عبور تکراری استفاده نکنید : زیرا اگر یکی از حساب های کاربری شما هک شود رمز دیگر حساب های شما نیز فاش خواهد شد.

رمزهای قوی و مشکل انتخاب کنید : از کاراکترهای متفاوت و پیچیده مانند اعداد، نام ها، استفاده از علامت هایی مانند !؟#.

همیشه از two-step verification استفاده کنید : این اقدام باعث می شود که هکرها اگر قصد هک کردن شما را دارند منصرف شوند.

به عنوان مهمان وارد وب سایت ها شوید : اگر می بینید که برای استفاده از قابلیت های وب سایت نیازی به عضو شدن ندارید به عنوان مهمان از وب سایت بهره ببرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده