ایرادات رایج اما حل‌شدنی تلویزیون

امتیاز دهید

از زمان اختراع تلویزیون زمان زیادی نمی‌گذرد، ولی این وسیله سرگرم‌کننده و جالب توانسته است در این زمان که کمتر از ۱۵۰ سال برآورد می‌شود، در میان مردم سراسر جهان محبوبیت بالایی به دست آورد و جزء جدا نشدنی خانه بسیاری از افراد شود.
به مرور زمان احساس نیاز به تلویزیون به حدی شدت گرفت که اکثر مردم امروزی حتی آن‌هایی که تلویزیون خود را هیچگاه روشن نمی‌کردند، به داشتن حداقل یک دستگاه تلویزیون در خانه خود احساس نیاز کردند. از این وسیله دیجیتالی برای سرگرم شدن از راه‌های مختلف از جمله تماشای فیلم، اخبار، سریال، پخش موسیقی، بازی و غیره استفاده می‌شود.

یک مساله مهم و نگران‌کننده درباره این سرگرمی جالب، احتمال خراب شدن و افت کیفیت صدا و تصویر آن است که در بسیاری از موارد سبب می‌شود افراد بدون تعمیر تلویزیون، به فکر عوض کردن آن و تهیه یک دستگاه جدید باشند.

در این مطلب ما سعی داریم ایرادات رایج اما حل شدنی تلویزیون‌های مختلف را معرفی کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

قاطی شدن رنگ‌های نمایشگر

یکی از مشکلات رایج در تلویزیون‌هایی با برندهای متفاوت، قاطی شدن و درهم نشان دادن رنگ‌های صفحه نمایش است. این مشکل می‌تواند از چند علت زیر ناشی شود که با تعمیر آن‌ها می‌توان از تلویزیون دوباره استفاده کرد.

  • خراب شدن بک لایت تلویزیون یکی از اصلی‌ترین علل بروز این مشکل است.
  • گاهی رنگ‌های صفحه نمایش به دلیل سوختن یا خرابی پنل تلویزیون به شکل درهم نمایش داده می‌شوند.
  • از دیگر موارد بروز این مشکل، می‌توان به گیر کردن یا سوختن پیکسل‌های دستگاه اشاره کرد.

ایجاد خطوط در جهات عمودی یا افقی در تلویزیون

بسیار پیش می‌آید که با روشن کردن تلویزیون، خطوطی عمودی یا افقی در نمایشگر ظاهر شوند. این خطوط نشان از بروز یک مشکل در سیستم فنی تلویزیون می‌دهند که باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر و رفع آن‌ها اقدام شود.
در مواردی نیز ممکن است خطوط ایجاد شده فقط در بعضی از کانال‌ها به وجود آیند که در این موارد باید گیرنده‌های تلویزیون را تنظیم کرد؛ زیرا ظاهر شدن خطوط فقط در بعضی از کانال‌ها، نشان‌دهنده وجود یک مشکل در خود کانال و گیرنده آن است.

اما خط‌های روی نمایشگر تلویزیون در تمام کانال‌ها، به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند که مهم‌ترین آن‌ها وارد شدن ضربه به پنل تلویزیون و آسیب دیدن آن است. در موارد دیگر ممکن است گرد و خاک از طریق سوراخ‌های پشت تلویزیون وارد صفحه نمایش شود و در کارکرد آن اختلال ایجاد کند.
نمایشگرهای جدید از نوع LCD وLED از دو لایه شیشه نازک ساخته می‌شوند که در بسیاری از موارد گیر کردن گرد و خاک در این دو لایه، دلیل ایجاد خط‌های روی صفحه تلویزیون است.

همچنین موضوع بسیار ساده‌ای مانند شل شدن اتصالات و سیم‌های دستگاه می‌تواند در عملکرد تلویزیون مشکل به وجود آورد و آن را به شکل خط‌هایی رو صفحه نمایش دهد.

وجود نقاط سیاه رنگ روی نمایشگر

از دیگر مشکلات پیش آمده برای تلویزیون‌های مختلف، ظاهر شدن نقاط سیاه رنگ روی نمایشگر است که حاکی از سوختن یا گیر کردن پیکسل دستگاه است. این مشکل در بسیاری از موارد در اثر وارد کردن یک ضربه ناگهانی و تقریبا شدید به دستگاه به وجود می‌آید.
همچنین نصب و مونتاژ نادرست دستگاه نیز می‌تواند از دیگر علل سوختن یا گیر کردن پیکسل به شمار آید. در مورد سوختن پیکسل هیچ راهی جز عوض کردن آن وجود ندارد، اما می‌توان پیکسل گیر کرده را تعمیر کرد و دوباره تلویزیون را مورد استفاده قرار داد.

سخن نهایی

مواردی که در بالا اشاره کردیم تنها بخشی از مشکلات رایج تلویزیون هستند. علاوه بر این، تعمیر این وسیله کاربردی نیاز به دانش فنی بالایی دارد. بنابراین اگر تلویزیون شما دچار مشکل شده است بهترین راه تماس با کارشناسان دیجی تعمیر است تا از کارکرد صحیح و مجدد دستگاه خود مطمئن باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده