بررسی هیتر برقی پارس خزر

۳.۲/۵ - (۵ امتیاز)

هیترهای برقی گزینه بسیار مناسبی برای تامین گرمای اتاق‌های کوچک و قسمتی از فضای بزرگ خانه یا مغازه هستند. این وسایل پر کاربرد، انرژی برق را به گرما تبدیل می‌کنند و به دلیل ویژگی‌هایی چون: قابل حمل بودن، کاهش مصرف انرژی، آلوده نکردن محیط و از همه مهم‌تر بی‌خطر بودن، اولین انتخاب افراد برای گذر از روزهای سرد سال هستند.

هیترهای برقی پارس خزر، ده‌ها سال است که ‌به عنوان وسیله گرمایشی مهمان خانه‌های ایرانی هستند و دلیل استقبال مردم از برند محبوب پارس خزر، کیفیت بالای لوازم گرمایشی و سرمایشی آن است.

در این مقاله به بررسی هیتر برقی پارس خزر و نقاط ضعف و قوت این محصول می‌پردازیم تا بهترین انتخاب را از بین برندهای مختلف بخاری برقی داشته باشید.

انواع هیتر برقی پارس خزر

حرارت خروجی هیترهای برقی پارس خزر بستگی به توان آن‌ها دارد که معمولا در دفترچه راهنمای محصول ذکر شده است.

از این نظر، هیترهای برقی پارس خزر به دو نوع قابل حمل و ثابت تقسیم می‌شوند که توان خروجی هیترهای برقی ثابت بیشتر است و برای گرم کردن فضای بزرگتری استفاده می‌شوند.

هیترهای برقی پارس خزر از نظر نوع سیستم گرمایشی، در دو نوع کنوکتوردار و فن‌دار تولید می‌شوند.

هیتر برقی کنوکتوردار

روند گرم شدن محیط با استفاده از هیتر برقی کنوکتوردار پارس خزر به این صورت است که؛ گرمای المنت‌ها توسط یک فن به بیرون منتقل می‌شود.

هیترهای کنوکتوردار نسبت به نمونه‌های دیگر بزرگتر هستند و توان بیشتری در گرم کردن محیط دارند. به گونه‌ای که می‌توان از هیتر برقی کنوکتوردار پارس خزر برای گرمایش اتاق‌های بزرگ استفاده کرد.

هیتر برقی فن‌دار

در هیترهای برقی فن‌دار پارس خزر، انرژی گرما توسط فن به بیرون منتقل می‌شود و به همین دلیل بازدهی بسیار بالایی دارند. این نوع هیتر برقی مجهز به ترموستات ایمنی است و طبق جدیدترین فناوری گرمایشی تولید شده است.

راهنمای خرید هیتر برقی پارس خزر

مهم‌ترین نکته‌ای که در بررسی هیتر برقی پارس خزر متوجه آن شدیم، مقرون بصرفه بودن انواع مختلف این دستگاه در مقابل کیفیت بالا و استفاده از فناوری جدید در ساخت آن است.

بنابراین بهتر است با راهنمای خرید هیتر برقی پارس خزر آشنا شوید تا تردید یا مشکلی در تهیه این دستگاه نداشته باشید.

در خرید هیتر برقی پارس خزر به نکات زیر توجه کنید:

  • قابلیت کنترل و تنظیم دما
  • مجهز به فن موتور
  • دارا بودن سیستم قطع خودکار
  • مجهز به ترموستات ایمنی
  • بدنه پلاستیکی مرغوب
  • ضد یخ بودن المنت‌ها
  • مجهز به سیستم سرمایشی
  • وزن سبک و قابل حمل بودن هیتر برقی
  • حداکثر توان برای هیتر برقی ثابت

 قابلیت‌های فن هیتر برقی پارس خزر

فن هیترهای برقی پارس خزر با قابلیت دوگانه خنک‌کنندگی و گرمایشی تولید شده‌اند. انواع فن هیتر پارس خزر توان‌ها و کاربردهای مختلفی دارند و ویژگی منحصربفرد تمام آن‌ها قابلیت تنظیم دمای خنک و گرم تنها با یک پیچ است.

فن هیتر پارس خزر نیز مانند هیتر برقی دارای ترموستات است که علاوه بر تعادل دمای محیط، از خراب شدن فن هیتر جلوگیری می‌کند و مصرف برق را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

نحوه عملکرد سرمایشی فن هیتر پارس خزر مانند پنکه است و نباید از آن توقع باد خنک کولر را داشت. همچنین، سیستم گرمایشی این دستگاه در چند درجه مختلف قابل تنظیم است و در صورت قرار گرفتن در محیط‌های خیلی سرد، المنت‌ها هرگز یخ نمی‌زنند.

 مصرف برق هیتر برقی پارس خزر چقدر است؟

هیترهای برقی‌ کم‌مصرف پارس خزر یک گزینه مناسب برای افرادی هستند که نیاز به تهیه یک وسیله گرمایشی مقرون بصرفه با کمترین سطح مصرف انرژی دارند.

سیستم تنظیم درجه حرارت در هیتر برقی پارس خزر، قابلیت بهینه کردن مصرف انرژی را ایجاد کرده است و به معنای استفاده از دمای مطلوب با صرف هزینه کمتر است.

 آیا هیتر برقی پارس خزر نیاز به تهویه دارد؟

بخاری‌های برقی پارس خزر گازهای مضر تولید نمی‌کنند و نیازی به تهویه ندارند. می‌توانید بدون نگرانی در اتاق‌های بدون تهویه یا محیط‌هایی مانند حمام از هیتر برقی پارس خزر استفاده کنید، چون این دستگاه با جدیدترین فناوری تولید شده است و نکات ایمنی در ساخت آن رعایت شده است.

 دستورالعمل‌های استفاده و نگهداری از هیتر برقی پارس خزر

  1. هیترهای برقی قابل حمل پارس خزر را هنگام ترک خانه خاموش کنید. دقت کنید که هیترهای ثابت و کنوکتوردار نیازی به خاموش کردن ندارند و روشن ماندن دائم آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  2. برای وصل کردن هیتر برقی به پریز از یک محافظ برق استفاده کنید.
  3. برای حمام و محیط‌های مرطوب از هیترهای مخصوص حمام پارس خزر استفاده کنید.
  4. از کابل برق هیتر محافظت کنید و آن را در معرض عواملی که باعث ساییدگی می‌شوند، قرار ندهید.
  5. برای خشک کردن حوله و لباس نم‌دار، پایه مخصوص این کار را روی هیترهای ثابت قرار دهید و از هیتر قابل حمل برای این منظور استفاده نکنید.
  6. هیتر را حتما روی زمین قرار دهید و از قرار دادن آن روی سطوح ناهموار یا روی میز و بلندی‌ها اجتناب کنید.

 سخن نهایی

آشنایی با ویژگی‌های هیتر برقی پارس خزر و دقت به نکات گفته شده در راهنمای خرید این محصول، همه ماجرا نیست. هیتر برقی هم مانند تمام لوازم برقی خانه روزی دچار مشکل می‌شود و لازم است با نکات مربوط به تعمیر و عیب‌یابی این محصول نیز آشنا باشید.

قطع شدن سیستم برقی هیتر و خاموش شدن ناگهانی آن در فصل سرد سال بسیار آزاردهنده است و افراد را به دردسرهای جدی می‌اندازد.

در واقع عوامل زیادی در خرابی هیتر برقی پارس خزر دخیل هستند ولی از آنجایی که تعمیر وعیب‌یابی هیتر نیاز به مهارت در زمینه برق دارد، پیشنهاد می‌کنیم به تعمیرکاران متخصص دیجی تعمیر مراجعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مصرف برق زیادی داره و یکی از پر مصرف ترین وسایل گرمایشی است چون ما از آبان استفآده میکنیم ولی متاسفانه از اداره برق اومدن و چک کردن و گفتند این دستگاه خیلی پر مصرفه

منم از آبان استفاده کردم قبلا پول برق میومد ۸۰ تومان الان پول برق امده ۷۵۰ تومان

بر خلاف مطلب نوشته شده ، اتفاقا این هیترهای پارس خزر بسیار پر مصرف هستند و اصلا مقرون به صرفه نیستند. اصلا از این ها نخرید و استفاده هم نکنید !

خیلی پر مصرفه

من هم از دی ماه پارسال یه روز درمیون در فصل زمستون استفاده کردم و مصرف برقم سه برابر شده

این دستگاه یکی از دستگاههای خیلی خوب بازاره

این دستگاه یکی از بهترین هیترهای موجود در بازاره و وقتی بحث مربوط به کم مصرف بودن یه وسیله برقیه منظور اینه که این وسیله نسبت به سایر وسایل هم رده خودش مصرفش کمتره نمیدونم چرا بعضیا توقع دارن این وسیله گرمایشی که با المنت کار میکنه اندازه یه لامپ مصرف کنه خب معلومه یه وسیله ۲۰۰۰ واتی به اندازه ۲۰ تا لامپ ۱۰۰ یا ۳ تا ماشین لباسشویی مصرف میکنه
به هر حال من نه فروشنده هستم و نه تعمیر کار فقط ۲ سال از این هیتر برقی ایرانی استفاده میکنم ازش راضی هستم و خواستم اطلاعاتی در موردش به بقیه بدم
ممنون از ادمین

با توجه باینکه ترموستات نیز دارد یک وسیله حرارتی بسیار پر مصرف میباشد-در یکدوره زمانی ۵۰ روزه قبض برق مصرفی ۱۴۰۰۰۰۰ تومان آورده اند.با توجه به اینکه ۱۰۰۰ وات آن روشن بود.یعنی نصف توان آن.

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده