راهنمای خرید آبمیوه گیری

امتیاز دهید

حتما با طرز تهیه آبمیوه‌های صنعتی و مواد نگهدارنده‌ای که به منظور ماندگاری طولانی مدت به آن‌ها اضافه می‌کنند آشنا هستید. بنابراین ضرورت مصرف آبمیوه سالم و طبیعی نیازی به توضیح و تاکید ندارد.

برای تهیه آبمیوه تازه در ابتدا نیاز به یک آبمیوه گیری خوب دارید، ولی انواع گوناگون آبمیوه گیری‌ها در بازار انتخاب را سخت می‌کند.

بنابراین تصمیم گرفتیم یک راهنمای جامع برای خرید آبمیوه گیری تهیه کنیم، پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

آبمیوه گیری‌ها در دو دسته کلی آبمیوه گیری برقی و آبمیوه گیری دستی قرار می‌گیرند و هرکدام نیز انواع مختلفی دارند.

انتخاب نوع آبمیوه‌گیری، به هدف و سبک زندگی افراد بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است یک فرد شاغل با وقت کم باشید، پس به یک آبمیوه گیری با سرعت بالا نیاز دارید که حتی تمیز کردن آن آسان باشد.

راهنمای خرید آبمیوه گیری

همچنین ممکن است یک فرد خانه‌دار باشید که قدرت آبمیوه گیری برای او مهم است، پس سراغ خرید آبمیوه گیری‌های چندکاره می‌روید.

در هر صورت، برای تعیین کیفیت آبمیوه گیری‌ها فاکتورهای زیادی وجود دارد که به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کیفیت و قدرت موتور

موتورهای آبمیوه گیری قدرت‌های متفاوتی دارند و زمان انتخاب باید به نیاز خود دقت کنید. ولی آبمیوه گیری با قدرت موتور بیشتر، سرعت چرخش بالاتری دارد و حتی به دلیل بالا بودن قدرت له کردن میوه‌ها حجم آبمیوه‌ای که می‌گیرد نیز بیشتر است.

سرعت دستگاه

هر اندازه سرعت دستگاه آبمیوه گیری بیشتر باشد، کیفیت آبمیوه نیز بهتر است. در بسیاری از آبمیوه گیری‌ها علاوه بر دکمه روشن و خاموش، دکمه تنظیم سرعت نیز وجود دارد و آن را می‌توانید به دلخواه خود و با توجه به نوع میوه، تغییر دهید.

جنس بدنه و قطعات آبمیوه گیری

بهترین جنس برای بدنه و قطعات داخلی آبمیوه گیری، استیل ضد‌زنگ است. البته بیشتر مدل‌هایی که قیمت پایین دارند از پلاستیک ساخته شده‌اند و بدون شک عمر و ماندگاری آن‌ها نیز کمتر است.

بنابراین بهتر است بودجه‌تان را برای خرید یک دستگاه آبمیوه گیری با جنس استیل ضد‌زنگ تنظیم کنید.

اندازه مخزن آبمیوه گیری نیز از جمله مواردی است که بستگی به هدف شما از انتخاب آن دارد. ولی به طور کلی، هر اندازه مخزن آبمیوه گیری بزرگ‌تر باشد کار شما ساده‌تر است زیرا دفعات ریختن میوه در مخزن کمتر می‌شود.

مقاومت تیغه

تیغه‌های آبمیوه گیری جنس‌های مختلفی دارند. بعضی از تیغه‌ها پلاستکی و بعضی دیگر از جنس استیل هستند. بدون شک تیغه استیل مقاومت و قدرت برندگی بیشتری دارد و بهتر است از نوع ضد‌زنگ باشد.

قسمت‌های قابل شستشو

یک آبمیوه گیری خوب قابلیت شستشوی قطعات را زیر آب گرم دارد. حتما می‌دانید که بیشتر آبمیوه گیری‌های چندکاره فقط مخزن قابل شستشو دارند و این امر به سلامت شما ضرر می‌رساند. بنابراین بهتر است در خرید آبمیوه گیری به قسمت‌های قابل شستشوی آن نیز توجه کنید.

اندازه دهانه ورود مواد

اندازه دهانه ورود مواد به آبمیوه گیری باید بزرگ باشد. بزرگ بودن دهانه آبمیوه گیری باعث می‌شود نیاز کمتری به خرد کردن میوه‌ها داشته باشید.

سخن نهایی

آبمیوه گیری‌‌های برقی از جمله وسایلی هستند که ممکن است در طول مدت استفاده دچار مشکل شوند. گاهی اوقات موتور آبمیوه گیری از کار می‌افتد، بیش از حد گرم می‌شود یا صدای غیرمعمولی می‌دهد.

تعمیر و عیب‌یابی آبمیوه گیری برقی کار افراد عادی نیست و برای این کار نیاز به یک تعمیرکار متخصص دارید که بتواند قطعات موتور را باز کند و در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کند.

در صورت نیاز به تعمیرکار لوازم برقی آشپزخانه، به ویژه آبمیوه‌گیری می‌توانید با کارشناسان دیجی تعمیر تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده