راهنمای خرید قهوه ساز

امتیاز دهید

خرید قهوه‌ ساز شاید آنقدرها که فکر می‌کنید آسان نباشد، زیرا در بازار انواع و شکل‌های مختلفی از قهوه‌سازها وجود دارند که انتخاب را برای شما سخت می‌کند.

قبل از تصمیم به خرید قهوه‌ساز حتما با انواع مختلف قهوه آشنا شوید، زیرا نوع دستگاه انتخابی شما باید مناسب با نوع قهوه‌ای که درست می‌کنید باشد.

به طور کلی سه نوع قهوه (ترک، فرانسه و اسپرسو) وجود دارد و هر کدام نیز یک روش تهیه مخصوص به خود را دارند.

در این مقاله با مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید قهوه‌ ساز باید به آن‌ها دقت کنید آشنا می‌شوید و در آخر می‌توانید با شناخت کامل نسبت به خرید قهوه ساز اقدام کنید.

هنگام خرید قهوه ساز به چه نکاتی دقت کنیم؟

ویژگی‌های مختلفی برای تعیین سطح کیفیت دستگاه‌های قهوه‌ساز وجود دارد و شناخت این ویژگی‌ها و عوامل تاثیرگذار، در کیفیت دستگاهی که خریداری می‌کنید و در نهایت، اصالت طعم قهوه‌ای که درست می‌کنید تاثیر زیادی می‌گذارد.

 امکان تنظیم زمان آماده‌سازی قهوه

برخی از دستگاه‌های قهوه‌ساز قابلیت تنظیم زمان آماده‌سازی دارند. می‌توانید تنظیمات دستگاه را روی زمان دلخواه خود بگذارید و اجازه دهید قهوه‌ساز پس از طی این مدت به صورت خودکار خاموش شود.

با استفاده از این قابلیت، دستگاه قهوه‌ساز در زمان تعیین شده مقدار قهوه‌ای را که تنظیم کرده‌اید آماده می‌کند.

ظرفیت مخزن آب جوش دستگاه

ظرفیت دستگاه قهوه‌ساز به مقدار قهوه‌ای بستگی دارد که در طول روز درست می‌کنید. اگر قصد شما از خرید قهوه ساز، آماده‌سازی قهوه برای مهمانی‌های شلوغ است، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که مخزن آب بزرگی داشته باشد و در مدت زمان کوتاه‌تری آب را جوش آورد.

در غیر این صورت، قهوه‌سازهای با مخزن کوچک‌تر برای استفاده دو تا چهار نفر مناسب است.

قطعات قابل شستشوی قهوه‌ساز

شستشوی قهوه‌ساز علاوه بر این که به طول عمر این دستگاه کمک می‌کند، یک نیاز اساسی برای حفظ سلامتی شما است. بنابراین بهتر است مدلی را انتخاب کنید که اجزای آن قابل شستشو با آب گرم باشد.

مقدار ولتاژ قهوه‌ساز

قهوه‌ساز با ولتاژ بیشتر آب را سریع‌تر جوش می‌آورد. با داشتن قهوه‌ساز ولتاژ بالا می‌توانید همزمان چندین فنجان قهوه را در مدت زمانی کم آماده کنید.

نوع فیلتر نگهدارنده قهوه

فیلتر قهوه‌ساز قطعه‌ای است که درون مخزن قرار می‌گیرد و دانه‌های قهوه داخل آن گرم باقی می‌مانند. جنس فیلتر نگهدارنده قهوه بهتر است برنجی باشد تا مدت زمان بیشتری قهوه را گرم نگه دارد و علاوه بر این طول عمر بالایی داشته باشد.

سیستم ترموبلاک قهوه‌ساز

سیستم ترموبلاک در قهوه‌ساز کمک می‌کند تا قهوه، جوش نیاید. دقت کنید دم کشیدن قهوه با جوش آمدن آن تفاوت زیادی دارد.

زمانی که قهوه به آرامی دم می‌کشد طعم اصلی آن حفظ می‌شود. اگر از جمله افرادی هستید که طعم اصیل قهوه برای شما مهم است، در خرید دستگاه قهوه‌ساز حتما به وجود سیستم ترموبلاک آن توجه کنید.

میزان فشار بخار

فشار بخار در دستگاه قهوه‌ساز به درست شدن کف یا کرم روی قهوه کمک می‌کند و باید متناسب با سرعت دم کشیدن قهوه باشد. هرچه سرعت بخار بیشتر باشد طعم قهوه بهتر است.

سخن نهایی

انواع مختلف دستگاه‌های قهوه‌ساز که هرکدام کاربردهای گوناگون دارند و در محیط‌هایی مانند خانه، کافی‌شاپ یا محیط کار استفاده می‌شوند، ممکن است روزی دچار مشکل شوند.

خراب شدن دستگاه قهوه ساز، علل مختلفی دارد و برای درست کردن آن باید به درستی آن را عیب‌یابی کنید که این کار نیاز به دانش و تخصص دارد.

برای تعمیر و عیب‌یابی قهوه‌ساز می‌توانید از کارشناسان متخصص دیجی تعمیر کمک بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

گاربسیار جالبی را انجام دادهاید

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده