سریع ترین کامپیوتر جهان

امتیاز دهید

ژاپن با ساخت سیستم جدید به دنبال کسب عنوان سریعترین کامپیوتر جهان است.
ژاپن با دنبال کردن راهکارهای چینی ها به دنبال ساخت ابرکامپیوتری است که پس از رونمایی آن در سال ۲۰۲۰ می تواند عنوان سریعترین کامپیوتر جهان را کسب نماید.این کامپیوتر که بخشی از پروژه ای به نام Flagship2020 محسوب می شود، با هدف ۱۰۰ برابر بیشتر کردن سرعت عملکرد اپلیکیشن ها از سومین کامپیوتر سریع جهان (K) که محصول ژاپن است ، در حال ساخت است .

ژاپن با ساخت سیستم جدید به دنبال کسب عنوان سریعترین کامپیوتر جهان است.
ژاپن با دنبال کردن راهکارهای چینی ها به دنبال ساخت ابرکامپیوتری است که پس از رونمایی آن در سال ۲۰۲۰ می تواند عنوان سریعترین کامپیوتر جهان را کسب نماید.
این کامپیوتر که بخشی از پروژه ای به نام Flagship2020 محسوب می شود، با هدف ۱۰۰ برابر بیشتر کردن سرعت عملکرد اپلیکیشن ها از سومین کامپیوتر سریع جهان (K) که محصول ژاپن است ، در حال ساخت است .

این ابر کامپیوتر در سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد. این کامپیوتر به وسیله ی Fujitsu و محققین موسسه ی ژاپنی RIKEN در حال ساخت است البته کامپیوتر K نیز توسط همین محققین ساخته شده است. K دارای ۷۰۵۲۰۴ هسته پردازش است و سرعت عملکرد آن ۱۰٫۵ پتافلاپ است.
جزئیات این ابرکامپیوتر در دو کنفرانس در آستین تگزاس رونمایی خواهد شد.
مطابق با جزئیات منتشر شده در سایت ها ، سیستم این ابر کامپیوتر بر پایه سیستم عامل لینوکس و استفاده از mesh 6 بعدی بنا نهاده شده است. این طراحی منجر به طراحی ۶ بعدی می شود که ارتباط همزمان بین cpu ها ، حافظه و منابع را امکان پذیر می کند. مطابق با جزئیات منتشر شده در سایت این سیستم دارای لایه های بسیاری از منابع است.
کامپیوتر K بر پایه پردازنده های SPARC64 VLLLFX و Tofu ساخته شده است.
امریکا و ژاپن و چین هر سه به دنبال ساخت سریعترین کامپیوتر جهان هستند. در سال ۲۰۱۱ یکی از ورژن های کامپیوتر K عنوان سریعترین کامپیوتر جهان را به خود اختصاص داد. هم اکنون عنوان سریعترین کامپیوتر جهان به Tianhe-2 ساخت چین تعلق دارد که سرعت عملکرد آن معادل ۵۴٫۹ پتافلاپ است.
کشور ها به دنبال ساخت سریعترین کامپیوتر جهان هستند تا علاوه بر پیشرفت در تکنولوژی ، در اقتصاد ، ساخت سلاح و همینطور سایر علوم نیز از سایر کشور ها پیشی بگیرند.
کشور ها امیدوارند که بتوانند بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ ابرکامپیوتری را بسازند که بتواند یک میلیون ترلیون محاسبات را دریک ثانیه انجام بدهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده