• اخبار
  • فیسبوک در دوران ریاست جمهوری ترامپ

فیسبوک در دوران ریاست جمهوری ترامپ

امتیاز دهید

آغاز فعالیت ترامپ بعنوان رییس جمهور آمریکا بر روی خیلی از صنایع تاثیر گذاشت از جمله صنعت تکنولوژی. مدیرانی که حامی کلینتون بودند، پس از آغاز فعالیت ترامپ یا با وی همراه شدند و کمک کردند نظرات اصلاح شده تری داشته باشد و یا ضمن حفظ جایگاه خود به تصمیمات وی انتقاد کردند.

مارک زاکربرگ در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات ریاست جمهوری تاثیری بر نگاه او به فیسبوک داشته، میگوید: اگر شما به مردم اجازه دیده شدن بدهید و تلاش کنید تا تنوع ایده ها و فهم متقابل ایجاد کرده و تار و پود اجتماع را قوی تر کنید، آن موقع در طولانی مدت راه درستی را طی می کنیم، صرف نظر از اختلاف نظرها بر سر مسائل کوتاه مدت.

به بیان دیگر، همانطور که فیسبوک توجه جهانی را هدایت می کند، به آمریکایی ها در پدید آوردن جهانی با احتمالات مختلف اما امکان پذیر کمک می کند، مدل های تجارتی سنتی رسانه ها را از زیر خاک بیرون می کشد و از پویایی سیاست های انتخاباتی استفاده می کند، اما زاکربرگ سر حرف خود ایستاده که فیسبوک در مسیر درستی قرار دارد.

زاکربرگ معتقد است که پلتفرم وی مردم را به هم متصل می کند، برخلاف شواهد که نشان می دهد به جای «متصل کردن دنیا به هم» در حال «تکه پاره کردن دنیا» است.

در نامه جدید مدیرعامل جوان، فیسبوک قرار است به عنوان زیرساختی اجتماعی برای جهانی عمل کند و زیر بنای تکنولوژیک دنیایی شود که در زندگی واقعی، اتصالات محکم تری دارد.

در نامه اش، او متعهد می شود که شرکت اش، ارتباطات جدید و قدرتمندی را در دنیای واقعی به وجود آورد. اما زاکربرگ گویا هنوز هم نمی داند چطور باید فیسبوک را تبدیل به پلتفرمی کند که دنیا را به هم وصل می کند، به جای آن که همه مردم را از یکدیگر به دور نگه دارد.

داشتن جوامع بزرگتر

پس از یک دهه القای این مفهوم که فیسبوک سرویسی است برای متصل کردن خانواده ها و دوستان به یکدیگر، نگاه جامع تر زاکربرگ حالا توسعه تکنولوژی برای داشتن جوامعی بزرگ تر و پیچیده تر است. او می گوید: «بشر همیشه تلاش کرده تا با اجتماع و دور هم جمع شدن، به اهداف بهتر دست یابد و زندگی اشخاص را بهبود بخشد، به شیوه ای که شاید در گروه های کوچک تر نمی توانستیم انجامش دهیم.»

در رویکرد جدید وی، رهبران، ابزارهایی برای هدایت و شکل دادن به جوامع پیچیده تری که می خواهند بسازند در اختیار دارند. همزمان، گروه های کوچک تر درون همان جامعه بزرگ، جایگاه هایی را ارائه می دهند تا بتوانند به شکلی نزدیک تر با یکدیگر تماس برقرار کنند، در حالی که مشغول بزرگ تر کردن جامعه اصلی نیز هستند.

انتخابات سال ۲۰۱۶ نشان داد که فیسبوک تا چه حد می تواند روی روابط دنیای واقعی جوامع بزرگ و متحد شدن شان با یکدیگر تاثیر بگذارد.

زاکربرگ می گوید: «هدف، نشان دادن یک تصویر کامل تر از همه چیز است. کارهایی است که می توانیم انجام دهیم که نقطه نگاه های مختلفی را بر می انگیزد، کمک می کند یک مسئله را در طیفی وسیع ببینید و سپس برای خودتان تصمیم بگیرید کدام را می خواهید برگزینید.»

هنوز کسی نمیداند پشت ایده “زیرساخت اجتماعی” چه میگذرد و قرار است چه اتفاقاتی بیفتد. تا زمانی که مارک جوان پرده از این ایده بردارد باید منتظر بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده