مشکلات متداول غذاساز را بشناسید

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دستگاه غذاساز یکی از وسایل پر­کاربرد در آشپزخانه­‌های ایرانی است. این دستگاه با کارکرد مطلوبی که دارد، رضایت بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. به واسطه دستگاه غذاساز می­توان کارهای مختلفی از قبیل ورز دادن خمیر، پودینگ فوری، زدن خامه و تخم مرغ، خلال سیب زمینی، خرد کردن گوشت و … را انجام داد. به هر دلیلی ممکن است دستگاه غذاساز دچار مشکل شده و از کار بیافتد. در ادامه به بررسی انواع مشکلات دستگاه غذاساز می‌پردازیم تا در مورد دلایل کار نکردن این وسیله پرکاربرد اطلاعات بیشتری به دست آورید. همراه ما باشید.

انواع مشکلات دستگاه غذاساز

مشکلات دستگاه غذاساز چیست؟

بنا به دلایل مختلفی ممکن است دستگاه غذاساز دیگر کار نکرده و در عملکردش دچار اختلال شود. این خرابی­‌ها ممکن است تا حدی پیش بروند که باید به مراکز تعمیرات وسایل آشپزخانه مراجعه کنید. این مشکلات و خرابی­‌ها می­توانند شامل موارد زیر باشند که به توضیح آن‌ها می­پردازیم:

روشن نشدن دستگاه غذاساز

اگر دستگاه غذاساز شما روشن نشد، شاید دلیل در قرار نگرفتن و بسته نشدن درست قطعات است. برای این کار اگر دارای تخصص کافی نیستید می­توانید به مراکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید تا قطعات را به شکلی مناسب جایگذاری نمایند و دستگاه غذاساز شما را تعمیر کنند.

تنظیم نادرست در دستگاه

دلیل دیگر از سری مشکلات دستگاه غذاساز در مورد روشن نشدنش این است که درب بخش­های مختلف دستگاه به شکلی درست قرار نگرفته باشند. برای این کار نیاز می‌باشد تا درب­ها را در جای مناسب خود قرار دهید تا دستگاه دوباره مانند قبل شروع به کار کند.

مشکل در میکروسوئیچ

اگر مشکلی در میکروسوئیچ دستگاه غذاسازتان به وجود بیاید، این هم می­تواند دلیلی برای روشن نشدن دستگاه باشد. همچنین اگر مشکلی در زغال دستگاه شکل بگیرد، یعنی چیزی بین آن و کلکتور دستگاه گیر کند یا زغال کند شود، می­توان انتظار داشت که دستگاه دیگر روشن نشده و نتواند به درستی کار کند.

اختلال در برق

یکی از مشکلات دستگاه غذاساز که رایج است و منجر به روشن نشدن دستگاه می­شود، اختلال در برق آن است. اگر چنین مشکلی به وجود آمد، بهتر است به سراغ مراکز تخصصی تعمیرات وسایل آشپزخانه بروید چرا که نیاز به باز کردن دستگاه و بررسی سیم­های موجود در آن است. اگر خود دارای تخصص کافی نبوده و چنین کاری انجام دهید، آمکان آسیب دیدن دیگر قسمت­های دستگاه وجود دارد.

خاموشی ناگهانی دستگاه غذاساز

یکی دیگر از مشکلات دستگاه غذاساز خاموش شدن ناگهانی آن است. این مشکل می­تواند به دلیل داغ شدن دستگاه باشد. برای اینکه مشکل مربوطه را حل کنید، نیاز است تا ۱۵ دقیقه به دستگاه غذاساز استراحت بدهید و بعد از گذشت این زمان دوباره شروع به کار کردن به آن کنید. برخی خاموش شدن ناگهانی را به معنای سوختن دستگاه می­دانند که چنین نیست و فقط لازم است بعد از مدتی استراحت، دوباره دستگاه را روشن نمایید.

خاموشی ناگهانی دستگاه غذاساز

نچرخیدن تیغه در غذاساز

یکی از مشکلات دستگاه غذاساز که ممکن است خیلی­‌ها با آن روبرو شده باشند نچرخیدن تیغه است. این مشکل در دستگاه­های تسمه دار به دلیل خرابی تسمه یا بیرون آمدنش رخ می­دهد و در دستگاه‌­های بدون تسمه، ساییدگی یا خراب شدن چرخ دنده‌­های غذاساز می‌تواند علت این موضوع باشد.

عدم کارکرد دستگاه غذاساز روی سرعت هایی خاص

یکی از تخصصی­‌ترین مشکلات دستگاه غذاساز عدم کارکردش روی سرعت­هایی خاص است. اگر به چنین مشکلی برخوردید باید به واسطه یک مولتی متر جریان برق ورودی به سوئیچ چند سرعته را بررسی کنید چرا که این مشکل در رابطه با سوئیچ چند سرعته و اجزای مربوط به آن است.

جرقه زدن غذاساز

به دلایل مختلفی مانند لق شدن بوش و بلبرینگ، کم بودن فشار فنر، سوختن آرمیچر یا بالشتک و کند شدن تیغه کلکتور، باریک شدن شفت آرمیچر و سوختن فنر پشت زغال ممکن است دستگاه غذاساز جرقه بزند. تمامی این­‌ها نکاتی تخصصی هستند که باید توسط فردی متخصص مورد بررسی قرار بگیرند.

روشن نشدن موتور و عدم کارکرد غذاساز

یکی دیگر از مشکلات دستگاه غذاساز روشن نشدن موتور و عدم کارکرد غذاساز است. اگر چنین مشکلی رخ داد، می­توانید به نیم سوز شدن موتور شک کنید. چنین مسئله‌­ای باید توسط فردی متخصص و کارشناس در زمینه تعمیرات دستگاه غذاساز بررسی شود.

روشن نشدن موتور غذاساز

صدا دادن غذاساز

صدای غذاساز بلند است اما یکی از مشکلات دستگاه غذاساز داشتن صدای بلند غیرعادی می‌باشد. این مشکل می­تواند به دلیل قطعات مکانیکی داخل دستگاه به وجود بیاید. بوش و بلبرینگ اگر دچار آسیب­‌دیدگی شده یا لق شده باشند، غذاساز صدایی غیر عادی خواهد داشت.

رفع مشکلات دستگاه غذاساز، عدم نیاز به خرید مجدد

در این مطلب با مشکلات رایجی که در دستگاه­های غذاساز به وجود می­­‌آید صحبت کردیم. اگر به هر یک از این مشکلات برخوردید، به نزدیکترین مراکز تعمیراتی مراجعه کنید تا مشکل به وجود آمده برطرف شود. برخی ممکن است خود بنا به علم اندکی که در زمینه تعمیرات دستگاه­های برقی دارند، بخواهند مشکلات دستگاه غذاساز را برطرف نمایید. اما اگر شناخت کافی در مورد قطعات دستگاه نداشتید، ممکن است نه تنها دستگاه را سرویس نکرده بلکه خرابی بیشتری برای آن ایجاد کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام.دستگاه غذا ساز ما برند کنوود هست.غذا ساز ۵ کاره.با غذا ساز موقع کار کردن برق غذا ساز کم و زیاد میسشه و صدای غذا ساز تغیر میکنه.اما غذا ساز عادی کار میکنه.ایا این ایراد در غذا ساز میتونه باعث سوختن غذا ساز بشه؟

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده