معرفی بهترین مانیتورها

امتیاز دهید

مانیتورها، بخشی از سخت‌افزار کامپیوتر را تشکیل می‌دهند و وظیفه آن‌ها انتقال تصاویر از طریق کارت گرافیک به صفحه نمایش است.

تهیه یک مانیتور خوب برای کامپیوتر کمک می‌کند تا بتوانید تصاویر را با وضوح بالا تماشا کنید، از انجام بازی‌های کامپیوتری لذت ببرید و مطالب سایت‌ها را نیز با کیفیت بالاتری بخوانید.

از آنجایی که روزانه بیشتر وقت خود را صرف تماشای صفحه مانیتور می‌کنید، لازم است نسبت به خرید آن دقت کنید و اطلاعات خود را درباره انواع مانیتورها و ویژگی‌های هر کدام بالا ببرید.

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های یک مانیتور خوب پرداختیم و چند مدل از بهترین مانیتورهای کامپیوتر را معرفی کرده‌ایم.

چند نمونه از بهترین مدل‌های مانیتور کامپیوتر

در انتخاب بهترین مانیتور کامپیوتر علاوه بر فاکتورهای عمومی، اهداف کاربر (علت استفاده مانیتور و مقدار پولی که می‌خواهد هزینه کند) نیز مهم است. مانیتورهای موجود در بازار از برندهای مختلفی هستند که هر کدام با داشتن ویژگی‌های منحصر به خود برای رقابت با سایرین تلاش می‌کنند.

از جمله بهترین مدل های مانیتور کامیپوتر به مدل‌های زیر اشاره می‌کنیم:

  • مانیتور Predator X34 ایسر
  • مانیتور Designo Curve MX38VC ایسوس
  • مانیتور DeUP3218K
  • مانیتور BenQ EX3203R
  • مانیتور Alienware 25
  • مانیتور HP Z27
  • مانیتور HP Z27n G2
  • مانیتور Dell UltraSharp U2415
  • مانیتور Asus VS239H-P
  • مانیتور Dell UltraSharp U3219Q
  • مانیتور Acer XR342CK Pbmiiqphuzx
  • مانیتور Samsung CHG70
  • مانیتور LG 27UK650-W
  • مانیتور LG 32UD99-W

راهنمای خرید بهترین مانیتورهای کامپیوتر

معیارهای زیادی برای انتخاب بهترین مانیتور وجود دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کنتراست مانیتور

نسبت کنتراست مانیتور نشان‌دهنده کیفیت نمایش رنگ‌ها، عمق رنگ‌های سیاه و سفید و روشنایی تصویر است. هرچه نسبت کنتراست بالاتر باشد، کیفیت تصویری که مشاهده می‌کنید بالاتر است.

زاویه دید

زاویه دید مانیتور، بیانگر قابلیت دید افقی و عمودی از نقاط مختلف است، به گونه‌ای که کیفیت تصویر افت نکند و تصویر در تمام زوایا به یک شکل نشان داده شود.

زمان پاسخگویی

سرعت پاسخگویی نمایشگر در مانیتورهای مختلف بر اساس نوع کاربرد آن ها متفاوت است. مدت زمان پاسخگویی تصویر مربوط به نمایش رنگ ها و حرکت تصاویر است که هرقدر این سرعت کمتر باشد، کیفیت ترکیب رنگ‌ها در نمایش تصویر بهتر است.

دقت رنگ

دقت نمایشگر در نشان دادن رنگ‌ها با کیفیت بالا یک مزیت مهم برای مانیتور است. در واقع، نمایش رنگ‌ها در تصویر باید به همان صورت باشد که از کارت گرافیک دریافت می‌شوند. هر اندازه دقت نمایشگر بیشتر باشد، کیفیت و طبیعی بودن رنگ‌ها بیشتر است.

اندازه نمایشگر

اندازه مانیتور در بالا بودن کیفیت تصاویر تاثیر زیادی دارد. البته در انتخاب مانیتور باید به فضایی که برای آن در نظر دارید و هدف استفاده از آن دقت کنید.

نسبت تصویر

نسبت تصویر مانیتور مربوط به ابعاد نمایش تصویر است. نسبت اندازه ابعاد طول و عرض تصویر در وضوح آن تاثیر زیادی دارد.

پشتیبانی از پورت های ورودی و خروجی

پشتیبانی مانیتور از انواع پورت‌های ورودی و خروجی در اتصالات مانیتور اهمیت زیادی دارد. این قابلیت باید بر اساس هدف استفاده از مانیتور تعیین شود، زیرا وجود پورت‌های مختلف ورودی و خروجی، قیمت مانیتور را افزایش می‌دهد.

قابلیت های نصب

بر اساس نحوه استفاده از مانیتورها، آن‌ها را می‌توان به دلخواه روی دیوار یا پایه نصب کرد. یک مانیتور خوب باید قابلیت نصب روی دیوار و پایه روی میز را داشته باشد. علاوه بر این، پایه باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتواند در زوایای مختلف قرار بگیرد و به سمت آن‌ها بچرخد.

وزن

یک نکته مهم در انتخاب مانیتور، توجه به وزن آن است. هرچه وزن مانیتور کم‌تر باشد حمل آن آسان‌تر صورت می‌گیرد.

سخن نهایی

عملکرد درست یک مانیتور به موارد زیادی بستگی دارد. در واقع، زمانی می‌توانید از عملکرد مانیتور کامیپوتر خود راضی باشید که مشکلاتی در زمینه تصویر، مانند: تغییر رنگ، اندازه تصویر، بالا آمدن تصویر و مواردی از این دست وجود نداشته باشد.

ولی این تمام ماجرا نیست و باید بدانید که برای بهترین مانیتورهای کامپیوتر هم ممکن است مشکلات زیادی ایجاد شود و نیاز به تعمیر داشته باشند.

از آنجایی که تعمیر و عیب‌یابی مانیتور کامپیوتر کار افراد عادی نیست و باید به دست یک متخصص ماهر انجام شود، می‌توانید با متخصصان دیجی تعمیر تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده