موتور جستجوی معنایی

امتیاز دهید

انیستیتو آلن ، متکی بر سیاتل ، که توسط Pual Allen یکی از موسسین مایکروسافت تاسیس شده است ، به دنبال ساخت موتور جستجوگر جدیدی است که بر پایه معنا عمل می کند.این موسسه با نام مختصر AL2 نیز شناخته می شود. این موسسه سرویس جدیدی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است به نام موتور جستجوگر معناگرا.

و اما چرا این موسسه به دنبال ساخت موتور جستجوگر جدید است و موتور جستجورگرهای فعلی مانند google scholar و PubMed چه مشکلی دارند؟
وقتی محققین به دنبال اطلاعات در موتورجستجوگر هستند ، با این مشکل حجم اطلاعات و مقالات متعددی که سالیانه تولید می شود و توسط موتورهای جستجوگر در اختیار آنها قرار میگیرد ، مواجه هستند. یکی از این محققین اظهار می دارد که هرچه قدر حجم اطلاعاتی که در اختیار قرار می گیرد بیشتر باشد، آسانتر است که مهمترین آنها را مورد بررسی قرار دهید.
موتور جستجوگر معنایی می خواهد تا یافتن اطلاعات مرتبط را آسانتر کند .موتور جستجوگر جدید تلاشی است برای فراهم کردن اطلاعات مفید از محتویات مقالات به شیوه ای کارآمد. مسئله یافتن محتوا از یک عنوان نیست ، بلکه مسئله قرار دادن یک مفهوم کلی از محتوا در عنوان است.
دکتر Etzioni می گوید:” هیچ کس نمیتواند در مقابل پیشرفت علم و تکنولوژی مقاومت کند. کدام مقاله بیشتر از همه با موضوع مرتبط است؟ کدام مقاله بیشترین کیفیت را دارد؟ آیا کس دیگری بر این موضوع و یا موضوعات مرتبط به آن کار کرده است؟ با استفاده از این موتورهای جستجوگر محققان می توانند به این سوالات در چند ثانیه پاسخ دهند و به این ترتیب مشکلات با سرعت بیشتری حل می شوند و کار سرعت بیشتری می گیرد.”
Nicola Jones در مجله علمی هفتگی Nature/News اذعان داشته است که Semantic Scholar در مقالات علوم کامپیوتر به جستجو می پردازد. این گروه در تلاشند تا دامنه کار خود را تا ۱ سال آینده افزایش دهند.
تیم AI2 کار خود را از مقالات مرتبط با علوم کامپیوتر شروع کرده اند تا با نتایج کار آشنایی داشته باشند.بعد از آن ، این تیم تصمیم دارند تا نتایج کار خود را به علوم دیگر نیز ارتقا دهند.علوم پزشکی در الویت کار قرار دارد. Etizoni در مجله فوق میگوید: روی سخن من با افرادی است که می گویند دکترها در موقعیت های اورژانسی به دنبال راهکارها در Google Scholar و در گوشی تلفن همراه خود هستند.
بعضی از ویژگی ها و البته نه ویژگی های بزرگ این پروژه، محققان سریع به مقالات قابل استناد ارجاع داده می شوند و تعداد دفعاتی که به آن مقالات استناد شده است مشخص می گردد.
تیم تحقیق توضیح می دهند که چگونه این موتور جستجوگر به انجام پژوهش کمک می کند:موتور جستجوگر وب را جستجو می کند و همه ی فایل های pdf عملی در دسترس که موضوع آنها علوم کامپوتر است را پیدا می کند و همه ی نمودارها ، متن ها و موضوعات را برای انجام مرحله ی بعد در یک فهرست قرار می دهد. سیستم ، مقالات دارای الویت را شناسایی می کند و به این ترتیب از طول فهرست کاسته می شود و آنها را با توجه به نوع مقاله و اینکه چقدر مقاله می تواند تاثیر گذار باشد مرتب می کند. این موتور جستجو کمک می کند تا افراد عادی نیز بتوانند در رابطه با موضوعات مرتبط تحقیق کنند.
کاربران می توانند با استفاده از گزینه های دیگر فیلتر خود را افزایش دهند. با همه ی اینها محققان می خواهند تا کمک کنند تا افراد به سرعت بتوانند به موضوعات دسترسی داشته باشند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده