چرا زمان گیم ، بازی ممکن است هنگ کند؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

از زمان‌های دور که اولین بازی‌ کامپیوتری به بازار عرضه شد، تبدیل صنعت گیمینگ به یک صنعت پول‌ساز دور از انتظار نبود. این روزها سیستم‌های بسیار خارق‌العاده مناسب گیمینگ به بازار عرضه شده‌اند که هر شخص علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای، آرزوی داشتن یکی از این سیستم‌ها را دارد.

قطعا اگر گیمر باشید، گاهی در حساس‌ترین نقطه بازی، سیستم شما هنگ کرده است. آیا می‌دانید چرا زمان گیم بازی کردن، بازی ممکن است هنگ کند؟

در این مطلب قصد داریم تا درباره دلایل هنگ بازی صحبت کنیم و اطلاعات کلی در خصوص ویژگی‌های یک سیستم خوب گیمینگ ارائه دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

دلایل هنگ کردن بازی

زمانی که یک سیستم قادر نباشد به‌صورت کاملا مناسب از بازی پشتیبانی کند، به قطعات آن فشار می‌آید و سیستم در هنگام گیم بازی کردن، هنگ می‌کند.

راه چاره این مشکل، خرید سیستم‌های مخصوص گیمینگ است که از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار هستند. این سیستم‌ها با رایانه‌های معمولی تفاوت‌های اساسی دارند و به همین خاطر است که بابت خرید آن‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

البته ناگفته نماند که سیستم‌های گیمینگ از نظر قدرت به چند دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که نوع میان‌رده‌ها بهترین گزینه برای مصارف شخصی و خانگی هستند.

بودجه‌بندی خرید یک سیستم گیمینگ خوب

برای خلاص شدن از شر هنگ سیستم در هنگام گیم بازی کردن، تنها کافی است یک بودجه معقول در اختیار داشته باشید تا بتوانید سیستم گیمینگ پرقدرت و خوبی تهیه کنید. معمولا افراد حرفه‌ای در این زمینه توصیه می‌کنند تا بودجه را ۱۰۰ درصد تصور کنید و:

  • ۴۰ تا ۵۰ درصد آن را برای تهیه گرافیک خوب در نظر بگیرید.
  • ۲۵ تا ۳۰ درصد آن را برای تهیه CPU مناسب اختصاص دهید.
  • ۲۵ تا ۳۰ درصد مابقی را برای قطعات دیگر خرج کنید.

ویژگی‌های سیستم گیمینگ پرقدرت

آشنایی با ویژگی‌های سیستم گیمینگ پرقدرت کمک می‌کند تا شما بتوانید فرآیند خرید را با کمترین دردسر ممکن پیش ببرید. در زیر، قطعات سیستم گیمینگ نام برده شده است که توضیحات هر کدام راهنمای خوبی برای علاقمندان به شمار می‌رود:

CPU

سی‌پی‌یو در واقع مغز سیستم به شمار می‌رود و پرقدرت بودن آن در سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وظیفه CPU که با عنوان پردازنده مرکزی شناخته می‌شود، اقدام، محاسبه و اجرای برنامه‌ها خواهد بود. در واقع این CPU است که قدرت و میزان عملکرد سیستم گیمینگ را مشخص می‌کند.

در حالت کلی، بهترین CPU مناسب سیستم‌های گیمینگ باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

  • حداقل ۴ هسته
  • فرکانس بالای ۳ گیگاهرتز
  • پشتیبانی از رم‌های پر سرعت DDR4

اگر بخواهیم از بهترین CPU برای سیستم‌های گیمینگ میان‌رده نام ببریم، قطعا به اینتل اشاره خواهیم کرد. پردازنده‌های نسل ۹ اینتل به‌عنوان مثال جزو بهترین انتخاب‌ها برای سیستم‌های گیمینگ هستند. یکی از بهترین آن‌ها Core i5-9400F با مشخصات زیر است:

  • ۶ هسته
  • ۶ رشته پردازشی
  • ۹/۲ گیگاهرتز فرکانس پایه
  • ۱/۴ گیگاهرتز فرکانس بوست

GPU

کارت گرافیک (یا پردازنده گرافیکی) که نام دیگر GPU است، اصلی‌ترین بخش یک سیستم گیمینگ است. همان‌طور که گفته شد، شخص خریدار سیستم گیمینگ باید ۴۰ تا ۵۰ درصد بودجه خود را به تهیه این قطعه اختصاص دهد.

وظیفه واحد پردازش گرافیک یا همان GPU این است که تصاویر در سیستم‌های کامپیوتری را پردازش کند و خروجی بگیرد. بنابراین مهم‌ترین قطعه از جنبه بصری بازی به شمار خواهد رفت.

اگر می‌خواهید از جنبه بصری سیستم و بازی بهترین استفاده را ببرید، باید در هنگام خرید GPU دقت کنید از فناوری‌های زیر پشتیبانی کند:

  • FreeSync
  • G-Sync

بد نیست بدانید کارت گرافیک مناسب سیستم‌های گیمینگ AMD یا GeForce هستند که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. البته ناگفته نماند که انتخاب AMD نیازمند انتخاب یک پاور قوی خواهد بود.

از بهترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار می‌توان به Super و Navi سری ۱۰ اشاره کنیم. این کارت گرافیک‌ها فرکانس کاری بهتری دارند و جنبه‌های بصری سطح بالاتری را پشتیبانی می‌کنند.

Motherboard

مرکز ارتباطات رایانه مادربرد یا برد اصلی است که با عنوان نوعی تخته مداری الکترونیکی به شمار می‌رود. قطعات مختلف یک سیستم رایانه‌ای یا گیمینگ روی مادربرد نصب می‌شود. از وظایف آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وصل کردن اجزا به یکدیگر
  • تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز اجرا

بهترین برندهای مادربرد برای سیستم‌های گیمینگ که هنگ بازی را غیرممکن می‌سازد، عبارت هستند از:

  • MSI
  • ایسوس
  • گیگابایت
  • ASRock

شاید لازم نباشد برای انتخاب مادربرد خیلی وسواس به خرج دهید. تنها کافی است که جدیدترین اسلات PCI Express که برق ۸ پین ۱۲ ولت یا DDR4 را پشتیبانی کند، تهیه کنید.

سخن نهایی

تجربه بازی به بهترین شکل ممکن، آرزوی هر گیمری است و برای این منظور و جلوگیری از هنگ کردن بازی زمان گیمینگ، باید یک سیستم گیمینگ مناسب تهیه کرد.

در مطلب بالا نکاتی را برای انتخاب این نوع سیستم‌ها مطرح کردیم و اگر سیستم شما دچار مشکل شده است با کارشناسان تعمیر در دیجی تعمیر می‌توانید تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده