چرا کامپیوترها هنگ می کنند؟

۳.۶/۵ - (۵ امتیاز)

از رایج ترین مشکلاتی که در حین کار کردن با کامپیوتر رخ می دهد، ظاهر شدن صفحات آبی می باشد. جهت راه اندازی دوباره سیستم لازم است تا سیستم Restart شود و این خود مشکلات دیگری را به همراه دارد مانند ذخیره نشدن و ناتمام ماندن کارها.

به تصور برخی از کاربران علت هنگ کردن سیستم عامل وجود باگ در سیستم عامل می باشد.کارشناسان مایکروسافت معتقدند که ویندوز، سیستم عامل پایداری است و کاربران می توانند با ثبات و بدون مشکل از آن استفاده کنند. نباید این نکته را فراموش کرد که هیچ نرم افزاری ۱۰۰% فاقد باگ و مشکل نیست.

مهمترین دلایلی که باعث هنگ کردن کامپیوتر می شوند :

  • باز بودن بیش از اندازه کامپیوتر
  • نبودن فضا در هارد دیسک
  • سازگار نبودن برنامه نصب شده با سیستم عامل
  • ایمن نبودن سیستم در برابر حملات جاسوسی و ویروس
  • کار نکردن سیستم خنک سازی
  • درست کار نکردن اجزای سخت افزاری

مشکلات نرم افزاری که موجب هنگ کردن می شوند:

  • استفاده ازسرویس های نامعتبر واشتراک گذاری فایل ها می تواند موجب رخنه نرم افزارهای نامعتبر شود.
  • حملات نرم افزارهای جاسوسی ومخرب به ویندوزدر صورت مجهز نبودن به ویروس کش ها

گاهی رایانه‌ها ویروسی می‌شوند و از نظر کاربرانی که به امنیت خود توجهی ندارند این ویروس‌ها هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند. اما بسیاری از مشکلات ناشی از وجود همین ویروس‌ها و آلوده شدن رایانه به آنهاست. ویروس‌ها ممکن است پردازشگر مرکزی را اشغال و درایورها را حذف کنند، فایل‌های سیستمی ویندوز را پاک کرده یا تنظیمات مدیریتی در سیستم‌عامل را تغییرمی دهند. این تغییرات می‌تواند دلایل بسیار روشنی برای هنگ کردن، فریز شدن یا حتی قفل کردن برنامه‌های شما باشد.در صورت آلوده شدن به ویروس، بهترین روش درمان، استفاده از نرم‌افزارهای معروف و قدرتمندی همچون Kaspersky و Bitdefender می باشد.

بورد اصلی کامپیوترها در بیشتر موارد دارای تنظیماتی از طرف کارخانه است که این تنظیمات نیز در بسیاری موارد با سخت‌افزارهای مختلف سازگاری کامل دارد که این تنظیمات می‌تواند به‌دلایل مختلفی توسط تکنیسین‌ها و متخصصان رایانه تغییر کند، اما زمانی که ظرفیت باتری بورد اصلی شما به پایان برسد، تنظیمات بایوس به حالت اولیه برمی‌گردد و این برگشت به حالت اولیه ممکن است با سیستم‌عامل شما سازگار نباشد. در چنین شرایطی ‌باید کامپیوتررا به‌دست یک متخصص بسپارید تا تنظیمات مورد نیاز را دوباره روی کامپیوترشما اعمال کند. یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که در این شرایط برای کاربران به‌وجود می‌آید، به‌هم خوردن اولویت‌های بوت رایانه است.

به‌عنوان مثال :

چنانچه اولویت اول بوت روی حافظه فلش قرار بگیرد و فراموش کنید، حافظه فلش خود را از درگاه یو‌اس‌بی جدا کنید، ممکن است با خطای بوت مواجه شوید و فکر کنید ویندوز رایانه به‌طور کل با مشکل مواجه شده است.

یا باقی ماندن درایورهای قطعاتی که از سیستم خود جدا کرده اید اما فراموش کرده اید که پاک کنید.

مشکلات سخت افزاری که موجب هنگ کردن سیستم می شوند:

  • استفاده از رم های مشکل دار یا خراب

بسیاری از هنگ‌ها در سیستم‌عامل به خصوص آنهایی که با یک صفحه آبی همــراه می‌شود و در اصطلاح Blue Screen Of Death نام دارد، به‌دلیل مشکلات ناشی از حافظه رم یا بورد اصلی رایانه رخ می‌دهد.دلیل بروز این خطا فراهم نبودن امکان دسترسی به اطلاعاتی است که ‌باید در حافظه رم ذخیره شود.

اگر می‌خواهید خودتان اقدام به رفع مشکل کنید، پیش از هر کاری می‌توانید یک حافظه رم جدید را جایگزین حافظه قبلی کنید. در این شرایط اگر مشکل رفع شد، یعنی رم معیوب بوده است. در صورتی‌که با رم جدید مشکل همچنان باقی بماند، یعنی حافظه رم سالم است و مشکل به بورد اصلی مربوط می‌شود.

  • استفاده از هارد دیسک خراب و یا مشکل دار
  • استفاده از پاورهای رده خارج ویا ضعیف تر ار سیستم شما

اگر سخت‌افزارهای رایانه شما از سازگاری کاملی با یکدیگر برخورداراست، تنظیمات بایوس را بدرستی انجام داده‌اید، از سلامت هارد‌دیسک، بورد اصلی و حافظه رم هم مطمئن هستید اما باز هم رایانه شما در بازه‌های زمانی متفاوت دچار هنگ یا راه‌اندازی مجدد می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم منبع تغذیه را بررسی کنید. منبع تغذیه یا همان پاور رایانه می‌تواند در صورت نیم‌سوز شدن، کاهش توان برق‌رسانی و… این مشکلات را برای رایانه شما بوجود آورد. گاهی اوقات افت ولتاژ و نوسان زیاد در برق ساختمان نیز می‌تواند دلیل بروز این‌گونه مشکلات باشد.

  • گرم شدن بیش از حد مادربرد،پردازنده،کارت گرافیک و یا پاور
  • استفاده از کارت گرافیک ناکارآمد و یا معیوب
  • استفاده از مادر بردهایی که از رده خارج شده و یا با پردازنده شما سازگاری ندارند
  • عدم وجود فضای مناسب برای اختصاص دادن ویندوز به حافظه مجازی نیز می تواند مشکل ساز باشد

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
52 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام من آرین هستم می خواستم به من بگید چرا کامپیوتر من هر بالا نمی یاد یا اگر هم بالا بیاد اینقدر هنگ میکنه لتفن بهم بیگید ؟ بردن پیش تعمیرات میگه تق سیر هارد است میشه شما هم به من بگید مشکل از جاست ? بخدا اینقدر عصبانی که می خواهم صحفه مانیتور را با مشتم بزنم?????

وقت بخیر…هنگ کردن کامپیوتر چندین دلیل میتونه داشته باشه .اگر مشخص بشه که چه زمانی دچار هنگ میشه ایراد یابی کمی راحتتره…اما ساده ترین راه حلی که پیشنهاد میشه نصب ویندوز جدید هست و به دنبال آن نصب صحیح درایور ها…قبل از اقدام به هر کاری حتما و حتما از اطلاعات مهمتون بکاپ backup تهیه کنید…چنانچه با این روش مشکل حل نشه و یا حین نصب ویندوز دچار مشکل بشید موارد دیگر رو به ترتیب چک کنید تا به رفع مشکل برسید:
از عملکرد صحیح فن سی پی یو مطمئن شوید و حرارت رو چک کنید و در صورت وجود مشکل،اون رو رفع نمایید…با هارد سالم دیگری اقدام به نصب ویندوز نمایید… از سلامت پاور مطمئن شوید به این ترتیب که با یک پاور سالم دیگر سیستم را امتحان کنید…رمها و اسلات ها رو بررسی نمایید، به این صورت که مثلا اگر از دو عدد رم استفاده میکنید یکی یکی اونها رو مورد تست قرار دهید و با تمامی اسلاتها تست کنید…اگه مادربرد دارای پورت گرافیک آن برد هست کارت گرافیک رو خارج و از آن برد مادربرد استفاده کنید و یا برعکس…در نهایت اگر با این بررسی این مراحل به نتیجه نرسیدید ،باید گزینه سلامت مادربرد و تعمیرمادربرد بررسی شود که پیشنهاد میکنیم به یک متخصص مراجعه نمایید..

با سلام…
من همین دو سه روز پیش تصمیم گرفتم برای کامپیوترم یه شبیه ساز اندروید دانلود و نصب کنم.بلو استاکس رو دانلود کردم اما نصب نشد.بعد یهو یادم اومد برم ببینم مشکل از کارت گرافیک نباشه که دیدم بله!کارت گرفیک نصب نشده!از اونجایی که حال و حوصله نصب شو نداشتم(چون ضرورتی برای نصب شبیه ساز نبود!)بیخیال نصب کارت گرافیک شدم.اما از دو روز گذشته کامپیوتر همش هنگ میکنه.بنظرتون این مشکل از نصب نبودن کارت گرافیکه؟یا بخاطر برنامه بلو استاکس که با سیستم عامل کامپیوتر سازگاری نداشته؟راهکار چیه؟اگه جوابمو هر چه زودتر بدید ممنونتون میشم…با تشکر از سایت خوبتون!

سلام
شک نکنید مشکل از عدم سازگاری برنامه بلو استک با ویندوز میباشد
برای رفع ایراد ابتدا نرم افزار بلو استک را uninstall کنید.

ببخشید یه مشکل دیگه ای هم که تازگی برای سیستمم ایجاد شده اینه وقتی انتی ویروس کامپیوترم رو نصب کردن من نبودم.برای همین اطلاعی از پسورد و یوزر نیم اش ندارم.باز وقتی میرم تو تنظیمات انتی ویروس میشه یوزر نیم رو دید ولی پسورد رو نه.طبیعیه که تا الان اعتبار لایسنسم تموم شده.خب الان من یوزر نیم و پسورد مناسب چطور تعیین کنم؟من برای اینکه بتونم انتی ویروسم رو اپدیت کنم به مشکل برخوردم . باید چه کنم؟راستی در مورد پیام قبلم یه توضیح دیگه باید بدم.اونم اینه که وقتی کامپیوتر رو روشن میکنم حدود ۵ دقیقه همون اول کاری هنگ میکنه و در کنارش هنگی کامپیوتر خصوصا برای وقتیه که من وارد اینترنت میشم.یعنی عذاب میکشم تا یه سرچ کوچیک انجام بدم.اگه جوابم رو زود بدین واقعا سپاسگذارتونم…باز هم تشکر!

سلام
آنتی ویروستون چیه؟
کسپراسکی یا نود

دقیقا کامپیوتر منم تا وارد اینترنت میشم و میخوام جست و جو کنم شروع میکنه به هنگ کردن وحشتناک چند وقت پیش یه بازی نصب کردم اما به سیستم نمیخورد و مدام هنگ میکرد پاکش کردم ولی نه کامل هنوز توی کامپیوتر هستش ممکنه به همین دلیل باشه؟؟؟

سلام
اولین احتمال ویروس هست و سپس خرابی ویندوز. باید بیارید بررسی شود دقیق
در خدمتتون هستیم

سلام
میتونین منو سریع راهنمایی کنین؟
من سیستمم رو به زور به کار گرفتن
میخوام به صورت عمد کاری کنم که سیستمم هنگ کنه که نشه کار کرد و به صورت مجبوری با علت تعمیر کردن بردارم سیستمم رو.
چجوری میشه اینکارو کرد بدون اینکه مشکلی واسه سیستم پیش بیاد

سلام سیستم چند وقتیه یهویی هنگ میکنه ب طوری ک کیبورد و موس از کار میوفته و و تصویرثابت میمونه و هیچی عمل نمیکنه و وقتی هم ک دکمه ی ریست رو میزنم یک دقیقه میکشه ریست بشه البته هاردم کلا ده گیگ فضای خالی داره میشه راهنماییم کنید لطفا

سلام ایراد هنگی میتونه از ویندوز باشه تا سخت افزاری. اولین راه نصب ویندوز هست اگر مشکل حل نشد سخت افزار باید بررسی شود.

میتونه از پر بودن فضای هارد باشه؟
خیلی ممنون از راهنماییتون خدا کنه با نصب ویندوز درست بشه حسی

هرچیزی امکانش هست.

سلام و خسته نباشید من گهکاهی با کامپیوترم بازی می‌کنم یهو صفحه وای میسته و یه صدای ویژژ میده سیستم رو که راه اندازی مجدد میکنم درست میشه ولی بعد از مدتی باز همون مشکل مشکل از کجاست؟

سلام
ایرادی که فرمودید خیلی کلی است و نمیتوان دقیق گفت از کدام قسمت است. از کارت گرافیک می تواند باشد و یا پاور یا ….
در صورت تمایل ارسال کنید تا بررسی شود.
پشتیبانی مرکز تعمیرات دیجی تعمیر

احتمال داره مشکل از کجا باشه؟

سلام حتما دما cpu و کارت گرافیک رو با نرم افزار های مختلف مثل speed fan تست کنید.

سلام وقت بخیر من یه هارد وسترن دیجیتال یک ترا رو که پارتیشن MBR داشت اشتباهی حین نصب گزینه معرفی دی وی دی با UEFI رو زدم کلا سیستم هنگ کرد و حالا تا این هارد رو به سیستم وصل میکنم البته بطور کاملا مستقل باز هم سیستم هنگ میکنه و حتی وارد ست آپ سیستم هم نمیشه و با هارد های دیگه هم که میخوام بالا بیاد و بشناسدش به محض زدن دکمه پاور بلافاصله هنگ کامل سیستم اتفاق میوفته لطفا راهنمایی کنید چکار کنم ؟

سلام
اگر بدون اتصال این هارد به مادربرد سیستم هنگ نمیکند صددرصد ایراد از هارد می باشد . از نظر خرابی سخت افزاری یا نرم افزاری هارد باید مورد بررسی قرار گیرد.

پشتیبان مرکز تعمیرات دیجی تعمیر

سلام کامپوتر من به طور مداوم هنگ میکنه معمولا هر ۱ دقیقه یه بار هنگ میکنه و وقتی هم نگ میکنه اگر اهنگ یا فیلمی درحال پخش بوده باشه به جای اینکه صداش قطع بشه یه صدای ویزززززززززززززز خیلی بلند میده
به نظرتون دلیلش چیه؟
به خدا هرچی گشتمنفهمیدم چشه

با سلام. بنده مشکل فریز شدن کامپیوتر رو دارم. که هر چند وقت یکبار. حدودا هفته ای ۲ بار فریز میشه. سیستم بنده گیمینگ هست و من با هاش بازی های فوق سنگین رو انجام میدم. و داخل بازی ها هیچ وقت این اتفاق نمی افته! و فقط موقع کار های عادی مثله وب گردی فیلم دیدن. این اتفاق افتاده. رم هارو دادم به گارانتی تست کردن. و گفتن سالمه. پاور هم قدرتمند هست. کارت گرافیک رو هم با نرم افزار ۳dmark تست کردم. و مشکلی نداشت. اما یک ماه کارت گرافیک رو از مادربورد جدا کردم وطی این یک ماه چنین اتفاقی پیش نیومد. حالا مشکل از کجای کار هست!؟ بنده نمی تونم با این مشکل کنار بیام. چون با سیستم کار دارم!!

سلام
معمولا ایراد از رم یا هارد می باشد که این مشکل رخ می دهد. اما تا بررسی نشود نمیتوان اظهارنظر قطعی کرد.

سلام سیستم ویندوز ۷ ۳۲ بیت رم ۴ به تازگی گیم لوب نصب کردم و خیلی سیستم هنگ داره و بازی انلاین هستش به نظرتون مشکل سخت افزاریه یا سیستمم ضعیفه …؟

سلام
مشکل سخت افزاری هست

سلام من اکثرا در حین کار کردن با برنامه گرافیکی فتو شاپ هنگ میکنه و دوسه بارهم ریستارت کردم ولیی درست نمیشه از تنظیمات فتوشاپ هم گزاشتم به دایو fکه فصای خالیی داره ولیی بازم هنگ میکنه میشه بگید مشکل از کجاس؟

سلام خسته نباشید
من هر وقت میخوام فیش اسپیکر یا هدفون رو به کامپیوتر وصل کنم هنگ میکنه،البته روی تصویر هم پرش یا تیک ایجاد میشه،لطفا راهنماییم کنید.

سلام.بعضی اوقات که دارم با کامپیوتر کار میکنم یهو هنگ میکنه و یه صدای گوش خراشی میده و صفحه خاموش میشه ولی کیس روشنه و هرچی ری استارت میکنم بالا نمیاد وممکنه تا چند روز طول بکشه.لطفا کمکم کنید همه کارام عقب افتاده…مرسی از راهنماییتون

سلام
منظور از صدای گوشخراش صدای بوق اسپیکر است یا صدای ترکیدن ؟

منظورش اینه که cpu وقتی میخواد روشن بشه اون صدا رو میگه انگار cpu خودکار خاموش روشن میشه

تجربه من در مورد هنگ کردن سیستم این هست که حتی بیرون دادم عیب یابی کنن نتونستن آخر سر خودم در کیس رو بازکردم و رم ها رو درآوردم و جایشان را عوض کردم درست شد. هر روز حداقل یکبار سیستم هنگ می کرد.

سلام وقتتون بخیر.سیستم من یهو وسط کار استپ میکنه و هیچی دیگه کار نمیکنه تا ریستارت کنم.و خیلی بی نظم هم این اتفاق میفته ینی قانون خاصی نداره.وسط فیلم دیدن.کار با یه نرم افزار.وب گردی.
مثلا میخوام زیرنویس یه فیلم رو با دکمه های ج و چ عقب جلو کنم انگار دیگه نمیکشه و همونجا صفحه استپ میشه و یه صدا مث صدای خش CD به صورت ممتد ایجاد میشه تا ریستارت کنم.و دقیقا دوباره عین همین اتفاق تکرار میشه!!!
win8.1 HDD500 ram4gb vga,AMD2gb Duo cpu E7500

سلام من سیستمم بعضی وقتا یهو قفل میکنه حاللا این قفل کردن گاهی در حین فیلم دیدن اتفاق میوفته گاهی در حین وبگردی و گاهی هم وقتی دارم تو فایلها جست و جو میکنم. وقتی ام قفل میکنه دیگه نه خاموش میشه نه ری استارت میشه نه چیزی مجبورم از پشت جریان برقو قطع کنم. لازم به ذکره که تو بازی تا حالا این اتفاق نیوفتاده. ممکنه چندروز اصلا هنگ نکنه اما بعدش چندبار هنگ کنه یا روزی یه بار واقعا خودمم موندم

سلام من عرفان هستم . کامپیوتر من تو حالت عادی هیچ مشکلی نداره ولی وقتی اینترنت رو به کامپیوتر وصل میکنی وقتی میری تو یه بازی یه صدایی از هارد دیسک میاد (مثل همون صدای موقع روشن شدن کامپیوتر هست ) بعدش یکهو کامپیوتر کلی هنگ میکنه و ۱ دقیقه بعد وقتی هارد صدا میده خس خس میکنه اون موقع دوباره از هنگ در میاد . و من نمیدونم مشکل از چیه لطفا کمک کنید من با کامپیوتر کلاس آنلاین میرم .

سلام . کامپیوتر من هر زمانی وارد گوگل یا بازی میشم هنگ میکنه درایو اصلی کامپیوتر هم نصفش پر شده و فضای خالی زیاد داره . ولی وقتی هنگ میکنه خیلی زو مخ میشه . امکان داره مشکل از کجا باشه؟ حدود ۲ هفتس این مشکلو داره.

سلام من ویندوزم ۸/۱ هست به کامپیوتری سخت افزار زیادی نزدم فقط ماوس و کیبورد
نرم افزار زیادی هم نصب نکردم فقط یه پیام رسان ایتا وبه نرم افزار ساخت بازی یونیتی
تازه نرم افزار پاک کننده فایل بیهوده هم نصب کردم
نمیدونم چرا اینقدر هنگ می کنه تا یه کلیک می کنی صفحه سفید میشه تا یک ساعت دیگه باید صبر کنی تا هنگش بره مشکل از کجاست؟

آنتی ویروس نود ۳۲ هم نصب دارم هر وقت کامپیوترمون روشن می کنم می نویسه آپدیت نشد خارجی مینویسه شبیه این نوشته :آپدیت نشد

چجوری می تونیم مشکل رو حل کنم؟

سلام باید بیارید توسط تکنسین بررسی شود.

سلام خسته نبشاید چند وقت پیش من سیستمم کند شد با خودم فکر کردم بهتره فایل های temp رو پاک کنم پاک هم کردم ولی روز بعدش سه بار صفحه ابی اومد. بعد از اون وقتی وارد بازی میشم یا میخوام فیلم ببینم یا بخوام تو گوگل چیزی بزنم سیستم به طور کامل فریز میشه هیچ چیزی کار نمیکنه و یک صدای گوش خراش هم میشنونم برای اینکه این طوری نشه معمولا وقتی سیستم رو روشن میکنم نیم ساعت بهش دست نمیزنم بعد که میرم داخلش درست میشه. اگه میشه لطفا راهنمایی کنید امیدوارم مشکل سخت افزاری نباشه

سلام خسته نباشید ببخشید من سیستمم فن سی پی یوش مشکل داشت حرارت بالا می رفت سیستم هنگ میکرد و چهارتا بوق میزد فن رو عوض کردم الان حرارت روی ۵۴ درجه هست ولی الان بعضی موقع هنگام استفاده تک بوق میزنه بعد چند دقیقه هنگ میکنه میخواستم بدونم مشکل چی هستش تشکر

ببخشید مان با شبیه ساز گیم لوپ کالاف دیوتی موبایل بازی میکنم
ولی وقتی وارد نبرد بازی میشم اولش خیلی خوبه ولی بعد شروع به هنگ میکنه و بعد از چند ثانیه استپ کردن دوباره به همین شکل ورخه ادامه داره
مشکل سخت افزاری سیستم من چیه ؟
لطفا جواب دید!

سلام
از تنظیمات گیم لوپ شروع کنید. ممکن است رم اختصاص داده شده به گیم لوپ کافی نباشد .
مورد بعدی این هست که نرم افزارهای شبیه ساز اندروید در ویندوز ا زجمله بلو استک و گیم لوپ خیلی با pc سازگار نیستند.
در کل تا بررسی نشود اظهارنظری نمیشه کرد.

سلام من وقتی وارد بعضی از بازی ها میشم بعد از چند دقیقه صفحه فریز میشه ولی موس تکون میخوره رو صفحه وقتی دکمه ویندوز رو میزنم میاد رو دسکتاپ و همه چی کار میده حتی تو خود بازی هم صدای کار کردن همه چی میاد ولی صفه به جا وایساده مشکل از سیستمه ؟؟؟؟؟؟

سلام وقت بخیر
با یک گرافیک دیگه تست کنید

سلام من هر عکسی رو دانلود می کنم کامپیوترم چند ساعت بعد هنگ می کند.کامپیوتر قدیمی است و هر چقدر از سایت های معتبر عکس دانلود میکنم باز هم هنگ میکنه.کامپیوتر رو اسکن میکنم هر کاری میکنم درست نمیشه. مشکل از چیه؟

سلام وقتتون بخیر
امکانش هست که از قدیمی بودن سیستم باشد.

سلام وقت بخیر
ببخشید من وقتی کامپیوترو روشن میکنم بعد تقریبا نیم ساعت یه صدایی میده و دیگه اصلا نمیشه باهاش کار کرد درواقع همه چی غیر فعال میشه و اگ ری استارت کنم بعدش کیس روشن میشه اما مانیتور نه بنظرتون مشکلش چی میتونه باشه؟؟بعضی اوقات اینجوری میشه،میشه لطفا راهنماییم کنین

سلام وقتتون بخیر
باید بررسی شود . در خدمتتون هستیم
https://digitamir.com/contact-us/

با سلام و خسته نباشید
دوست عزیز من میدونم مشکل از کارت گرافیکه نظرات دوستان هم خواندم که بیشترشون مشکل منو دارن
(صفحه در حال دیدن ویدئو یا کار های دیگه هنگ میکنه که ناچار میشم خاموش روشن کنم)
بفرمایید مشکل از کجای کارت گرافیک هست
{مطمئن هستم که تب کارت گرافیک هستش چون وقتی بیرونش میارم این مشکل داره)

سلام وقتتون بخیر
متاسفانه امکان دادن نظر قطعی نیست. باید بررسی و تست شود دستگاه
از طریق واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
https://digitamir.com/contact-us/

سلام من طراح معماری هستم . سیستم من وقتی کار تری دی انجام میدم و کار سنگین میشه یه دفه هنگ می کنه . ممنون میشم اگه راهنمایی کنین بدونم مشکل از کجاست.

سلام
اگر قبلا با همین مشخصات سیستم با ورژن فعلی نرم افزار به درستی کار میکرده است احتمالا با سرویس مشکل حل شود اما اگر جدیدا نرم افزار را نصب کرده اید ممکن است گرافیک و رم سیستم برای نرم افزار سنگین، کم بیاورد . در نهایت مشکل باید توسط تکنسین تست و بررسی شود.

سلام من چند روز پیش درایور برای کارت گرافیک نصب کردم بعد این مشکل به وجود آمد چجوری میتونم حل کنم

سلام
درایور رو uninstall کنید و درایور درست را از وبسایت دانلود و نصب کنید.
اگر سیستم مرتب هنگ است و امکان uninstall ندارد system restore کنید قبل از نصب درایور
اگر باز هم نشد متاسفانه باید ویندوز جدید نصب کنید.

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده