• آموزش
  • چند ترفند ساده در تلگرام

چند ترفند ساده در تلگرام

امتیاز دهید

مسنجر تلگرام ( Telegram ) از قدرتمندترین ، پرسرعت ترین و مطمئن ترین مسنجرهای کنونی در دنیاست که رقیب جدی برای وایبر ، لاین و واتس اپ می باشد . امنیت این مسنجر به اندازه ای بالاست که شرکت سازنده آن به هر کس که تلگرام را هک کند ، جایزه می دهد . در این مسنجر علاوه بر سرعت بالا ، پیام ها به صورت رمزنگاری شده ارسال می شوند تا حریم خصوصی کاربران محفوظ باشد .امکاناتی در تلگرام وجود دارد که یا آنقدر پیش پا افتاده هستند که کسی توجهی به کاربردش نمی‌کند یا آن‌طور که باید و شاید، کاربران این اپلیکیشن از آن مطلع نیستند. امکانات دیگری هم هستند که لابه‌لای امکانات مهم‌تری مثل راه‌اندازی سرویس کانال گم می شوند. البته همیشه هم امکانات نیست و بعضا نواقصی وجود دارد.در زیر به بعضی از این موارد اشاره میکنیم

ارسال به خود

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد که یک پک استیکر اضافه کرده‌اید و قصد دارید محتویات پک را چک کنید تا ببینید که مناسب مخاطبین شما هست یا نه. یا مثلا یک ویدیو را دارید آپلود می‌کنید ولی سابقه داشته که ویدیوی آپلود شده بدون صدا است یا اصلا پخش نمی‌شود! پس بهتر است ابتدا در محلی که بقیه نمی بینند، آپلود کنید! چه جایی بهتر از صفحه خودتان؟ ولی شما که صفحه خودتان را ندارید! اشکال ندارد، مسیر زیر را پیش بگیرید تا به صفحه خودتان دسترسی داشته باشید. ابتدا اگر username ندارید برای خودتان یکی بسازید. برای این منظور مسیر Settings, Info, Username را پیش بگیرید و روی آن کلیک کنید (دیفالت این گزینه None هست). یوزرنیم دلخواه و البته موجود خود را انتخاب کنید. حال می‌توانید در صفحه یکی از دوستان نزدیک‌تان این نام کاربری را بعد از علامت @ وارد کنید (مثلا اگر یوزرنیم تان ITResan است، بنویسید ITResan@) و دکمه ارسال را بزنید. متن با رنگ آبی نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی این متن می‌توانید به پروفایل خود بروید و با کلیک روی علامت پیام وارد پی وی خود شوید و هر آنچه دل تنگ‌تان می‌خواهد، بنویسید!

پاک کردن استیکر از تلگرام 
بعضا کاربرانی بودند که مشکل آنها حذف استیکر از لیست استیکر ها بوده است زیرا در تلگرام تعداد محدودی استیکر میتوانید به لیست خود اضافه کنید و وقتی بیش از آن استیکر به لیست اضافه کنید آنها برای استفاده در لیست شما قرار نمیگیرند.برای این منظور ابتدا منوی تلگرام را باز کنید و گزینه setting را انتخاب نمایید.وارد زیر منوی Stickers شوید.در این قسمت پکیج های استیکر را مشاهده می نمایید.بر روی پکیچ مورد نظر رفته و سپس منوی سه نقطه ی گوشه راست و بالا را باز کرده و گزینه Remove را انتخاب نمایید.

نحوه حذف مخاطبین Contact در تلگرام 
این موارد که جز مشکلات رایج کاربران است به راحتی انجام می شود.برای این کار لازم است ابتدا مخاطب مورد نظر را انتخاب نمایید.سپس هنگامیکه وارد محیط چت با مخاطب شدید بر روی عکس او لمس نمایید تا وارد پروفایل او شوید.حال منوی سه نقطه در گوشه راست و بالا را زده و گزینه Delete را از لیست گزینه ها انتخاب نمایید.

نحوه ایجاد چت مخفی (Secret Chat) 
گهگاهی لازم است برای امنیت بیشتر و اطمینان خاطر از بخش سکرت چت به گفتگو با دوستان بپردازیم.برای این کار ابتدا بر روی لوگوی آبی رنگ مداد در گوشه سمت راست و پایین صفحه لمس نمایید و از منوی باز شده New Secret Chat را از لیست بالای Contacts انتخاب نمایید.مخاطب مورد نظرتان را برگزینید تا صفحه چت گشوده شود.
جالب است بدانید در این محیط شما قادرید برای پیام هایی که برای مخاطب خود می فرستید زمانی را معین بکنید، که بعد از آن زمان پیام های شما از بین برود تا شخص مورد نظر نتواند از پیام ها سو استفاده کند.برای این منظور در همان صفحه چت بر روی سه نقطه گوشه راست و بالای صفحه لمس نمایید و گزینه set self-destruct timer تاچ نمایید و زمانی را برای حذف اتوماتیک پیام ها انتخاب نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده