آشنایی با قطعات داخلی کیس

۵/۵ - (۱ امتیاز)

حتما برای شما هم جالب است بدانید کیس کامپیوتر از چه قطعاتی تشکیل شده است و هر کدام چه کاربردی دارند.

به طور کلی، کامپیوترها از دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده‌اند. سخت‌افزار، قطعات فیزیکی کامپیوتر هستند که درون کیس قرار گرفته‌اند و کیس یک پوشش محافظتی برای آن‌ها است.

بخش نرم‌افزاری نیز شامل برنامه‌ و سیستم عاملی می‌شود که روی کامپیوتر نصب خواهید کرد.

آشنایی با قطعات داخلی کیس کامپیوتر به شما کمک می‌کند اطلاعات دقیقی از اجزای سخت‌افزاری کامپیوتر داشته باشید و در صورت بروز مشکل در سیستم، کیس خود را به راحتی بتوانید عیب‌یابی کنید.

در این مقاله، به توضیح اجزای داخلی کیس کامپیوتر پرداختیم.

کیس کامپیوتر از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

مادربرد

صفحه مادربرد، مدار مرکزی اصلی یک سیستم است و وظیفه برقراری اتصال سایر اجزا را به عهده دارد. این صفحه مستقیم یا غیر مستقیم به قسمت‌های مختلف کامیپوتر وصل است.

پردازنده

پردازنده یکی از اجزای اصلی کامپیوتر است که در صفحه مادربرد قرار دارد. این قطعه که به مغز کامپیوتر معروف است، وظیفه پردازش و انجام چندین دستور را به صورت همزمان دارد. پردازنده گرمای زیادی تولید می‌کند و به همین دلیل است که برای خنک شدن و جلوگیری از کندی سرعت پردازنده، روی آن فن نصب شده است.

با توجه به نوع کارکرد پردازنده، شاید بتوانیم کندی سرعت یا هنگ کردن سیستم را نتیجه داغ شدن بیش از حد پردازنده بدانیم. اما این مورد، تنها می‌تواند یک دلیل برای کاهش سرعت سیستم باشد و خرابی اجزای دیگر نیز تاثیرگذار است.

رم

حافظه یا رم از دیگر اجزای کامپیوتر است که تحت محافظت کیس، مسئولیت ذخیره کردن اطلاعات را به خوبی انجام می‌دهد.

رم کامپیوتر، ظرفیت‌های مختلفی دارد و ورود اطلاعات به کامپیوتر باید بر اساس ظرفیت رم باشد. در غیر این صورت سرعت سیستم پایین می‌آید و با هنگ کردن‌های مداوم، مانع از ذخیره‌سازی اطلاعات می‌شود.

هارد دیسک

هارد‌ دیسک نیز وظیفه ذخیره‌سازی اطلاعات را بر عهده دارد. در واقع، تمامی فایل‌ها و نرم‌افزارهایی که داخل کامپیوتر شما وجود دارد، در هارد دیسک ذخیره شده‌اند. سرعت پردازش اطلاعات کامپیوتر شما به سرعت هارد دیسک بستگی دارد.

منبع تغذیه

پاور کامپیوتر از اجزای اصلی و حیاتی کامپیوتر به شمار می‌رود که برق را بلافاصله پس از روشن شدن سیستم به مادربورد انتقال می‌دهد. هرگونه مشکل در پاور کامپیوتر می‌تواند باعث آسیب رساندن به سایر اجرای سخت‌افزاری دیگر نیز باشد.

کارت شبکه

کارت شبکه، یک قطعه سخت‌افزاری نصب شده روی مادربرد است که وظیفه برقراری ارتباط بین سیستم و شبکه‌های خارجی را با اتصال بی‌سیم یا سیمی بر عهده دارد.

کارت گرافیک

اهمیت کارت گرافیک زمانی مشخص می‌شود که شما قصد دارید بازی‌های کامپیوتری را روی سیستم خود اجرا کنید. این کارت، وظیفه پردازش تصویر را روی صفحه نمایش بر عهده دارد.

کارت صدا

کارت صدا از قطعه‌های سخت‌افزاری کامپیوتر و نصب شده روی مادربرد است که وظیفه انتقال سیگنال‌های ورودی را به بلندگوها دارد. هرچه کارت صدا قوی‌تر باشد، کیفیت صدای بلندگوی سیستم نیز بهتر است.

سخن نهایی

قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر، برخلاف بخش نرم‌افزار به ندرت تغییر می‌کنند و فقط زمانی که خراب شده باشند با قطعه جدیدتر تعویض می‌شوند. در این مقاله با اجزای داخلی کیس آشنا شدید و اکنون می‌دانید که ایرادهای کامپیوتر شما نتیجه خرابی کدام سخت‌افزار است.

البته کار شما فقط شناخت اجزا و عیب‌یابی کیس کامپیوتر است و تعمیر اجزای کیس نیاز به یک فرد متخصص دارد. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت خرابی قطعات داخلی کیس با متخصصان دیجی تعمیر تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده