چند راهکار جهت افزایش عمر لپ‌تاپ

امتیاز دهید

[vc_row rt_row_background_width=”fullwidth” rt_row_content_width=”default” rt_row_style=”default-style” rt_row_height=”” rt_column_gaps=”” rt_row_shadows=”” rt_row_borders=”” rt_bg_effect=”classic” rt_bg_image_repeat=”repeat” rt_bg_size=”cover” rt_bg_position=”right top” rt_bg_attachment=”scroll” rt_bg_layer=”” rt_bg_video_format=”self-hosted”][vc_column rt_bg_effect=”classic” rt_bg_image_repeat=”repeat” rt_bg_size=”auto auto” rt_bg_position=”right top” rt_bg_attachment=”scroll”][vc_column_text]با رعایت چند نکته ی ساده می توان لپ تاپی با طول عمر بیشتر داشت . در این مقاله قصد داریم تا به چند مورد از این نکات که در افزایش طول عمر لپ تاپ موثر است اشاره کنیم.

  •  در صورتیکه برای ساعاتی نیاز به استفاده از لپ تاپ ندارید حتما آنرا خاموش کنید تا از داغ شدن  بیش از حد آن جلوگیری نمایید.
  • تنظیمات هارد و صفحه نمایش لپ تاپ را به گونه ای تظیم کنید که در صورت عدم استفاده خاموش شود . با این کار به مصرف انرژی لپ تاپ و طول عمر باتری آن کمک شایانی خواهید کرد. برای دست یافتن به این هدف می توانید از گزینه های Standby و یا Hibernate نیز استفاده کنید.

[irp posts=”5730″ name=”آیا زمان تعویض باتری لپ تاپ شما فرا رسیده؟”]

  • قبل از اینکه لپ تاپ خود را جهت حمل درون کیف قرار دهید از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید. چنانچه لپ تاپ به صورت روشن داخل کیف قرار گیرد ممکن است به دلیل عدم وجود جریان هوا تا اندازه ی ذوب شدن سخت افزار، داغ شود.
  • حداقل هفته ای یکبار دریچه های لپ تاپ را پاکسازی کنید تا هوا به راحتی در جریان باشد و دقت کنید که هرگز بر روی دریچه ها چیزی قرار ندهید.
  • همیشه ازسلامت فن سیستم اطمینان حاصل کنید .خرابی فن ،داغ شدن بیش از حد سیستم و خرابی های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
  • برخی لپ تاپ ها فن را از طریق BIOS کنترل می کنند. وب سایت تولید کننده را برای به روز رسانی BIOS چک کنید. اگر خودتان نمی توانید کار به روز رسانی BIOS را انجام دهید از یک متخصص کمک بگیرید.
  • برای جلوگیری از سوختگی های ناشی از عدم جریان هوا ،حتی الامکان از میزهای مخصوص کامپیوترکه دارای فن های اضافه هستند ، استفاده کنید. اگر سیستم را جهت استفاده بر روی سطوح نرم قرار دهید جریان هوا دچار مشکل شده وبه داغی بیش از حد سیستم منجر میشود.
  • حتی اگر برای مدت زمان کوتاه از لپ تاپ خود استفاده نمی کنید تمامی قطعات جانبی را جدا کنید. چرا که این قطعات نه تنها انرژی مصرف می کنند بلکه باعث گرمای بیشتر دستگاه هم می شود. هنگامی که قصد قرار دادن لپ تاپ در کیف را دارید حتماً تمامی قطعات جانبی را از آن جدا کنید.

[irp posts=”6053″ name=”سرعت لپ تاپتان را بالا ببرید!”][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده