حذف جک هدفون در آیفون ۷

امتیاز دهید

اپل در طی یک مراسم رسمی در شهر سانفرانسیسکو از آیفون های جدید رونمایی کرد. که به طور قطع بحث برانگیز ترین مسئله در خصوص آیفون ۷ حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری است که اعتراضات زیادی را برانگیخته است.که چند تن از اعضای کمپانی اپل درمصاحبه هایی در پی دفاع از این تصمیم اپل برآمدند.از جمله امکان استفاده از درگاه لایتنینگ یا دانگل مبدل، اشغال فضای زیاد که می توان از آن برای گنجاندن تکنولوژی های دیگر بهره برد و در انتها لزوم حدف آن برای فراهم نمودن قابلیت ضد آب کردن.یکی از اعضا این جک را سوراخی پر از هوا توصیف کرده که اشاره ای به اشغال فضای زیاد توسط این پورت و متعلقاتش دارد. او این سخت افزار را یکی از موانع اصلی برای نوآوری های اپل در چند سال اخیر می داند، چراکه ابعاد آن حالا از ماژول دوربین اصلی نیز بزرگتر و جاگیرتر می باشد.ودیگری معتقد است که تکنولوژی جک های ۳.۵ میلیمتری بعد از گذشت حدود ۵۰ سال بدون تغییر ماندن، دیگر از رده خارج به حساب می آید و می بایست به سمت چیزی بهتر رفت.شیلر نیزحذف این درگاه را پیش زمینه ای برای افزودن دکمه هوم حساس به فشار دانسته و تاکید کرده است که وقتی اپل به جایگزینی بهتر دست یافته، چرا نباید به سراغ آن برود؟از طرفی عده‌ای دلیل این انتخاب اپل را افزایش فروش هدفون‌های بی‌سیم می‌دانند، زیرا با حذف این پورت شما مجبور هستید هدفون‌های گران‌ قیمت پورت‌های Lightning را بخرید، که البته در دستگاه‌هایی به‌جز محصولات اپل قابل استفاده نخواهندبودو نمی‌توانند هدفون‌های آنالوگ قدیمی را پشتیبانی کنند.

بنابراین به‌نظر می‌رسد همراه این محصول یک داک جهت استفاده هدفون‌های قدیمی عرضه‌ شود؛ مطمئنا استفاده از این پورت علاوه بر پیچیده‌تر کردن کار، باتری بیش‌تری را نیز طلب می‌کند، هم‌چنین با اتصال هدفون به این پورت دیگر قادر به شارژ کردن دستگاه نخواهید بود. لازم به‌ ذکر است که قیمت یک تبدیل Lightning به HDMI در حدود ۵۰ دلار است که بسیار گران‌ محسوب می‌شود.

با توجه به حذف این جک در حال حاضر کاربران باید برای گوش دادن به موسیقی از پورت لایتنینگ گوشی خود استفاده کنند. اکنون تصور کنید که در حال گوش دادن به موسیقی یا تماشای یک فیلم در آیفون ۷ خود هستید. ناگهان گوشی به شما هشدار می دهد که باتری در حال اتمام است و به منظور جلوگیری از خاموش شدن گوشی باید آن را به شارژر وصل کنیدکه دراین صورت باید تصمیم بگیرید که یا گوشی خود را شارژ کنید یا به فیلم دیدن یا موسیقی گوش کردن ادامه دهید زیرا نمی توانید به صورت همزمان هر دوی این کارها را انجام دهید.

اما اکنون یک آداپتور ۴۰ دلاری طراحی و تولید شده است که می‌توانید در این مواقع به شما کمک کند. البته به گفته اپل با توجه به حذف جک هدفون، اسپیکرهای استریو آیفون ۷ می توانند صدا را با کیفیت قابل قبولی پخش کنند به این ترتیب می‌توانید برای ادامه کار خود، از همین اسپیکرها استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی نیاز داشته باشید که صدای در حال پخش از گوشی را تنها با هدفون گوش کنید، به این ترتیب این آداپتور راهکار مفیدی برای شما خواهد بود.این آداپتور توسط شرکت Belkin که در زمینه تولید تجهیزات جانبی فعالیت می‌کند تولید شده است.از دهم اکتبر به بازار عرضه خواهد شد و به کاربران امکان می‌دهد همزمان گوشی خود را شارژ کرده و با استفاده از هدفون‌های سیمی به موسیقی گوش کنند یا فیلم ببینید.
به گفته Belkin این آداپتور با همکاری نزدیک شرکت اپل تولید شده است به همین دلیل اپل قصد دارد آن را در فروشگاه‌های خرده فروشی اصلی خود نیز به فروش برساند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده