• اخبار
  • دستیارگوگل برای تمام گوشیهای اندرویدی

دستیارگوگل برای تمام گوشیهای اندرویدی

امتیاز دهید

دستیار صوتی محبوب گوگل به نام assistant به زودی در اختیار تمام گوشیهای اندروید قرار میگیرد؛گوشیهایی که از اندروید مارشمالو برخوردار هستند. پیش از این فقط موبایلهای پیکسل و اپلیکیشن پیام رسان الو این مزایا را داشتند. 

خبر خوب این است که گوگل تصمیم گرفت این دستیار صوتی در دسترس تمام کاربران گوشیهای اندرویدی قرار بگیرد و این اتفاق حتی به یک آپدیت سیستمی هم نیاز نخواهد داشت.

همانطور که می دانید سامسونگ هم قصد دارد دستیار صوتی اختصاصی خودش به نام بیکسبی را درون گلکسی اس ۸ قرار دهد و هیچ تمایلی برای بهره مندی از محصول گوگل ندارد؛ هرچند که حالا همه چیز به انتخاب خود کاربر بستگی دارد.

بدون تردید توانایی انتخاب از بین گزینه های موجود یکی از الزاماتی است که باید در اختیار کاربری قرار گیرد که صدها دلار صرف تهیه یک موبایل هوشمند کرده است.

شاید در نگاه نخست تصور کنید گوگل دستیار صوتی انحصاریش را در اختیار جمع بیشتری از دیوایس های اندرویدی قرار داده چون می خواهد به کاربرانش بیشتر خدمت کند؛ اما این تمام ماجرا نبوده و می دانیم که سامسونگ در این امر دخیل بوده است.

بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه موبایل اندرویدی سامسونگ در سال ۲۰۱۶ به فروش رسیده است و می دانیم که در حال حاضر برترین برند تولیدکننده موبایل مبتنی بر سیستم عامل گوگل، کره ای ها هستند.

بنابراین اگر حداقل ۳۰۰ میلیون موبایل از گوگل اسیستنت پشتیبانی نکنند، به مرور زمان بیکسبی به دستیار صوتی پیش فرض و شناخته شده اندرویدی ها تبدیل می شود و دستاورد گوگل فراموش خواهد شد.

البته این ادعا به معنای آن نیست که حضور استیستنت در خانواده تلفن های هوشمند گلکسی، موفقیت حتمی به همراه خواهد داشت، اما نبود آن به احتمال زیاد موجب به خطر افتادن همه گیری و موفقیتش خواهد بود.

اسیستنت تمام مزایایی که سرویس فعلی «گوگل ناو» دارد را در اختیار قرار می دهد و در بطن حساب کاربری گوگل شما قرار خواهد گرفت. اما هنگام استفاده به راحتی متوجه خواهید شد که با دستیاری به مراتب هوشمندتر و قابل اتکاتر طرف هستید.

تصور کنید ۳۰۰ میلیون دستگاه گلکسی و میلیون ها برند دیگر به جمع دیوایس های اختصاصی گوگل و همینطور تلویزیون های اندرویدی اضافه شوند؛ به این ترتیب استیستنت روز به روز بزرگتر می شود.

شکی نیست که هر کدام از کمپانی های سامسونگ و گوگل می توانند به صورت مستقل به موفقیت های لازم دست یابند، اما یک رقابت سالم در میان دو دستیار صوتی می تواند به ارتقای تجارت صنعت تلفن های هوشمند کمک شایانی کند.

اما هر شرکتی منافع خودش را در اولویت قرار می دهد و کره ای ها به نوبه خود دوست دارند با سرمایه گذاری در زمینه هوش مصنوعی و ارائه بیکسبی، درآمدزایی بیشتری داشته باشند و در سوی مقابل گوگل نیز می خواهد از این بستر بی بهره نماند.

صاحبان پرچمداران جدید سامسونگ نیز می توانند کیفیت و عملکرد اسیستنت و بیکسبی در رقابت با یکدیگر را سنجیده و بهترین گزینه برای مصارف روزانه خودشان را انتخاب نمایند.

این نکته اصلی ماجرای مورد بحث است؛ برنامه های جدید گوگل نه فقط به سود خود کمپانی خواهد بود، بلکه می توان از آن به عنوان بهترین تصمیم و استراتژی در سال ۲۰۱۷ یاد کرد که منفعتی بزرگ برای کاربران بی شمار پلتفرم اندروید به همراه خواهد داشت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده