راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و معرفی بهترینها

۵/۵ - (۱ امتیاز)

لپ‌تاپ‌های گیمینگ، با هدف اجرای بهترین و سنگین‌ترین بازی‌ها ساخته شده‌اند و تجربه یک بازی جذاب و واقعی را برای شما فراهم می‌کنند.

این لپ‌تاپ از نظر کارت گرافیک، کیفیت نمایشگر، رم و CPU و همچنین نوع هارد در مقایسه با انواع دیگر لپ‌تاپ مشخصات بالاتری دارند و تمرکز اصلی آن‎ها روی بهترین نحوه اجرای بازی‌ها است.

به همین دلیل است که گیمرها همیشه دنبال بهترین مدل می‌گردند، ولی اگر در این بازار چرخی بزنید متوجه می‌شوید مدل‌های مختلفی وجود دارند که تصمیم‌گیری را سخت می‌کنند.

بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب ابتدا چند مدل برتر را معرفی کنیم و سپس بگوییم زمان خرید باید به چه نکاتی دقت کنید.

بهترین مدل های لپ تاپ گیمینگ کدام‌اند؟

تعداد برندهایی که در حوزه گیمینگ با یکدیگر رقابت می‌کنند بسیار هستند از لنوو و ایسوس گرفته تا به تازگی حتی شیائومی. نام‌های شناخته‌شده دیگری مانند ایلین‌ور نیز با محصولات قدرتمند خود کاربران زیادی دارند.

همچنین نباید از شرکت MSI غافل شویم که یک برند قدیمی و با کیفیت است.

از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌توانیم نمونه‌های زیر را نام ببریم:

  • ایسر اسپایر A315-55
  • ROG Zephyrus S GX531GX ایسوس
  • ROG Strix GL502 ایسوس
  • ROG Zephyrus S GX701 ایسوس
  • Zephyrus G14 ایسوس
  • Alienware Area-51m
  • Alienware m17 2019
  • MSI GS65 Stealth
  • Razer Blade
  • Lenovo Legion Y740

راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ

زمان انتخاب بهترین مدل از این لپ‌تاپ یک سری ویژگی از سایرین مهم‌تر هستند و با دقت به آن‌ها براساس بودجه و نیاز خود می‌توانید خرید بی‌دردسری را تجربه کنید. در ادامه چند ویژگی مهم را نام می‌بریم.

وزن لپ تاپ

قابلیت حمل راحت لپ‌تاپ روی تصمیم کاربران تاثیر قابل توجهی می‌گذارد. ولی باید بدانید لپ‌تاپ‌های گیمینگ وزن بیشتری نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها دارند و علت آن قدرت بیشتر آن‌ها است.

بنابراین زمان بررسی این مدل‌ها فکر خرید یک مدل با وزن پایین و قابلیت حمل بالا را از سر بیرون کنید.

هارد

یک لپ تاپ مناسب برای گیمینگ، لپ‌تاپی با ظرفیت بالای هارد است. همانطور که می‌دانید، اکثر بازی‌ها  حجم بسیار بالایی دارند و برای نصب آن‌ها باید یک هارد سریع و فضای ذخیره‌سازی بالا داشت. پس باید مدلی را انتخاب کنید که مجهز به هاردهای اس‌اس‌دی باشد.

وضوح صفحه نمایش

لپ‌تاپ‌های گیمینگ بهتر است صفحه نمایش مات داشته باشند تا جلوی بازتاب نور را بگیرند و پس از استفاده طولانی مدت، به چشمان شما آسیب نرسانند.

علاوه بر این، وضوح و قدرت صفحه نمایش نیز مهم هستند و لپ‌تا‌پ‌هایی بیشتر مورد نظر گیمرها هستند که حداقل صفحه نمایش با دقت فول اچ‌دی داشته باشند.

گرافیک بالا

امروزه اکثر بازی‌ها با گرافیک بالا و به صورت سه‌بعدی یا ۴K طراحی می‌شوند. پس مهم است لپ‌تاپی انتخاب کنید که گرافیک بالا داشته باشد و کارت گرافیک آن تا مدت‌ها به‌روزرسانی شود.

عمر باتری

بنابراین، باید بدانید که بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ باید ماندگاری شارژ بالایی داشته باشند و حداکثر بتوانند تا هشت ساعت شارژ نگه دارند.

همچنین، طول عمر باتری برای اطمینان از خراب نشدن زود هنگام آن و جلوگیری از آسیب به لپ‌تاپ، اهمیت زیادی دارد.

قدرت بلندگو

یکی از مهم‌ترین انتظارات گیمرها از لپ تاپ گیمینگ، قدرت صدای بلندگو است. هیجان بازی‌های کامپیوتری وابسته به صدای آن‌ها است و گیمر زمان بازی تمرکز زیادی روی صداهای اطراف می‌گذارد.

سخن نهایی

لپ‌تاپ‌های گیمینگ به دلیل استفاده فراوان ممکن است زود خراب شوند، مثلا باتری آن‌ها گاهی بیشتر از سایر مدل‌های لپ‌تاپ ممکن است خراب شود و تعمیر آن‌ها نیاز به تخصص دارد.

توصیه ما به شما برای عیب‌یابی و تعمیر لپ‌تاپ‌های گیمینگ، تماس با متخصصان دیجی تعمیر است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سایت شما عالی هستش
امیدوارم موفق باشید

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده