راهنمای خرید کتری برقی

امتیاز دهید

جوش آوردن آب در منزل یا محیط کار، بیشترین نیاز افراد برای دم کردن چای، درست کردن قهوه و غذاهای آماده است. کتری‌های برقی آب را در کم‌ترین زمان ممکن به جوش می‌آورند و از پرطرفدارترین وسایل برقی آشپزخانه هستند.

در بازار انواع کتری‌های برقی ساخت برندهای گوناگون با کاربردهای مختلف وجود دارند و بنابراین ممکن است زمان خرید گیج شوید.

در این مقاله نکاتی را بررسی کردیم که زمان خرید کتری برقی بهتر است به آن‌ها دقت کنید.

چطور یک کتری برقی خوب بخریم؟

یک کتری برقی خوب ویژگی‎های زیادی دارد که پیش از خرید بهتر است به آن‌ها دقت کنید. چند مورد را برای راحتی شما در ادامه نام می‌بریم.

راهنمای خرید کتری برقی

مدت زمان جوش آمدن آب

هدف اصلی از خرید کتری برقی، افزایش سرعت جوش آمدن آب است و بر همین اساس پیش از خرید این وسیله باید به زمان لازم برای این کار دقت کنید.

امکان تعیین درجه دمای آب

استفاده از آب جوش تنها برای دم کردن چای نیست و کاربردهای متعدد دیگری نیز دارد. پخت هر ماده غذایی یا دم کردن انواع دم‌نوش‌ها باید در دمای خاصی انجام شود. بنابراین یک کتری برقی خوب می‌تواند دما را در اندازه‌های مختلف تنظیم کند.

ظرفیت مخزن کتری برقی

انتخاب ظرفیت و اندازه مخزن کتری برقی به نوع و مقدار استفاده از این وسیله بستگی دارد. پس لازم است قبل از خرید کتری برقی مشخص کنید آن را برای چه کاری نیاز دارید.

سهولت در استفاده

به طور کلی، کتری‌های برقی پیچیدگی‌های خاصی ندارند و فقط یک وسیله برای جوش آوردن آب با چند دکمه برای روشن یا خاموش کردن و تنظیم دمای آب هستند.

با این حال، این دستگاه‌ها از نظر استفاده راحت ممکن است فرق داشته باشند.

جنس کتری برقی

کتری‌های برقی معمولا از پلاستیک، فلز یا شیشه ساخته می‌شوند. نمونه‌های پلاستیکی این وسیله کیفیت پایینی دارند و بهتر است از انواع با جنس فلز ضد‌زنگ و شیشه نشکن استفاده کنید.

قابلیت حفظ گرمای آب

بیشتر کتری برقی‌های مرغوب، پس از جوش آمدن آب تا چند ساعت دمای آن را در نقطه جوش حفظ می‌کنند و نیازی به روشن کردن مجدد کتری برقی نیست.

قابلیت خاموش شدن خودکار

اکثر اوقات افراد فراموش می‌کنند در ساعت معینی کتری برقی را خاموش کنند که این کار به آن آسیب می‌زند و جبران خسارت وارد شده سخت است. بنابراین خاموش شدن خودکار پس از جوش آمدن آب، از جمله ویژگی‌هایی است که یک کتری برقی خوب باید داشته باشد.

دمای بدنه کتری برقی

دمای بدنه کتری برقی

تفاوت اصلی کتری برقی با کتری‌های روگازی، سرد بودن بدنه آن‌ها است که از سوختن دست شما جلوگیری می‌کند.

البته این قابلیتی است که بعضی از کتری‌های برقی ندارند و بدنه آن‌ها مانند کتری‌های روگازی داغ می‌شود. بنابراین پیش از خرید، به سطح دمای بدنه کتری هنگام جوش آوردن آب دقت کنید.

سخن نهایی

کتری‌های برقی از جمله وسایلی هستند که حتی اگر از بهترین برند خریداری شوند و قدرتمندترین موتور را داشته باشند، به هرحال ممکن است دچار مشکل می‌شوند.

در واقع، استفاده مداوم و روزمره از کتری برقی آن را زودتر از سایر وسایل برقی منزل خراب می‌کند.

تعمیر و عیب‌یابی کتری برقی باید توسط تعمیرکاران متخصص انجام شود که برای این کار می‌توانید از متخصصان دیجی تعمیر کمک بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده