چگونه مشکل شارژ نشدن لپ تاپ را برطرف کنیم

۵/۵ - (۱ امتیاز)

باتری لپ تاپ یکی از اجزای مهم آن به شمار می‌رود. وجود ایرادهای مختلف در باتری مثل شارژ نشدن یا خالی شدن سریع انرژی آن می‌تواند آزار‌دهنده باشد.

باتری‌ها انواع مختلفی دارند که امروزه مقاوم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها نوع لیتیومی است.

دلایل مختلفی برای درست شارژ نشدن باتری وجود دارد که در این مقاله مهم‌ترین آن‌ها را با ارائه راه حل معرفی می‌کنیم.

دلایل شارژ نشدن لپ تاپ و حل آن

رایج‌ترین مشکلاتی که در دیجی تعمیر در رابطه با شارژ نشدن لپ تاپ گزارش شده است، طبق موارد زیر است.

مشکلات مربوط به طریقه وصل کردن شارژر و سالم بودن آن

اگر باتری لپ تاپ شما شارژ نمی‌شود، پیشنهاد می‌کنیم در قدم اول بررسی کنید که سوکت شارژر به درستی به دستگاه شما متصل است یا خیر.

پس از اینکه از درست قرار گرفته شدن سوکت در لپ تاپ اطمینان پیدا کردید، دو شاخه شارژر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی در پریز برق یا چند راهی قرار گرفته باشد.

همچنین سیم شارژر را بررسی کنید تا پاره‌گی، پیچ‌خوردگی یا فرو‌رفتگی نداشته باشد. اگر مشکل از شارژر یا سیم آن باشد به راحتی می‌توانید آن را تعویض کنید.

یکی دیگر از دلایل می‌تواند از کار افتادن آداپتور برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه شما به دلیل افت یا شدت جریان برق باشد.

داغ شدن لپ تاپ

داغ شدن لپ تاپ به دلیل استفاده زیاد از آن می‌تواند باعث شارژ نشدن باتری دستگاه شما شود.

زمانی‌ که متوجه تولید زیاد حرارت کامپیوتر خود شدید بهتر است دیگر از آن استفاده نکنید و مدتی لپ تاپ را در حالت خاموش قرار دهید.

باتری معیوب

ممکن است علت شارژ نشدن باتری، وجود ایراد در خود آن باشد.

برای بررسی این موضوع اگر باتری دستگاه شما از آن جدا می‌شود، ابتدا لپ تاپ را خاموش کنید و از متصل نبودن شارژر به آن مطمئن شوید و سپس باتری را از آن خارج کنید.

در مرحله بعد شارژر لپ تاپ را به آن متصل کنید و با فشردن دکمه پاور، سعی کنید دستگاه را با جریان مستقیم برق روشن کنید.

اگر لپ تاپ شما روشن شد، یعنی باتری آن ایراد داشته است و در غیر‌ این ‌صورت یکی دیگر از اجزای دستگاه شما دچار مشکل شده است که با مراجعه به تعمیرگاه‌های تخصصی رایانه می‌توانید مشکل آن را برطرف کنید.

گاهی باتری Laptop با جمع شدن گرد و غبار و ذرات ریز دچار ایراد می‌شود که می‌توان با جدا کردن و پاک‌سازی خود باتری و محل قرارگیری آن، این مشکل را برطرف کنید.

ممکن است تاریخ انقضای باتری گذشته باشد و به طور ۱۰۰ درصد شارژ نشود. در این حالت باید باتری جدیدی برای دستگاه تهیه کنید.

وجود مشکل در تنظیمات سیستم‌ عامل

یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن رایانه شما می‌تواند تغییرات ایجاد‌شده در تنظیمات سیستم عامل دستگاه باشد.

به عنوان مثال در سیستم عامل ویندوز با رفتن به قسمت Control Panel و با انتخاب گزینه Power options و سپس انتخاب Plan setting از این قسمت، بررسی کنید که تنظیمات باتری ایرادی نداشته باشد.

برای اطمینان می‌توانید با انتخاب گزینه Restore Default Settings to This Plan در پنجره باز شده، تنظیمات باتری را به حالت اولیه برگردانید.

در سایر سیستم‌ عامل‌ها نیز مشابه ویندوز با رفتن به بخش تنظیمات می‌توانید این کار را انجام دهید.

یکی دیگر از مشکلاتی که ریشه آن در تنظیمات سیستم عامل است، no battery is detected نام دارد که لازم است برای بررسی به Device Manager مراجعه کنید و سپس گزینه Batteries را انتخاب کرده و در گام آخر روی Enable device کلیک کنید.

کالیبره کردن باتری

کالیبره کردن باتری به این روش است که ابتدا سیستم را در حالت شارژ قرار دهید تا باتری به طور کامل پر شود و بعد شارژر را از آن جدا کنید و اجازه دهید تا انرژی دستگاه در حالت روشن کاملا تخلیه شود، سپس بعد از چند ساعت شارژر را به لپ تاپ متصل کنید تا ۱۰۰ درصد پر شود.

این کار زمانی می‌تواند مفید باشد که باتری دستگاه شما با وجود داشتن انرژی، خیلی زود تخلیه و منجر به خاموشی لپ تاپ می‌شود.

سخن نهایی

شارژ نشدن لپ تاپ یکی از مشکلات رایج است که باعث بروز اختلال در عملکرد آن می‌شود. در این مقاله تعدادی از ایراداتی که ممکن است برای باتری اتفاق بیافتد و روش حل آن را به طور مختصر معرفی کردیم.

به دلیل اینکه حل این مشکل ممکن است احتیاج به تخصص داشته باشد، بهترین کار این است که با مراجعه به یک فرد خبره آن را برطرف کنید.

برای عیب‌یابی و حل مشکل شارژ نشدن لپ تاپ خود می‌توانید با کارشناسان دیجی تعمیر تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده