عیب یابی کیبورد لپ تاپ

۵/۵ - (۱ امتیاز)

از رایج‌ترین مشکلات لپ ‌تاپ، کار نکردن کلیدهای کیبورد یا کند شدن عملکرد آن‌ها است. صفحه کلید معیوب یک مانع بزرگ در استفاده از لپ ‌تاپ است و کارهایتان را مختل می‌کند.

تعمیر کیبورد لپ تاپ کار پیچیده‌ای نیست و با انجام دادن چند راه‌ حل ساده می‌توانید به راحتی کیبورد لپ ‌تاپ خود را به سالمی روز اول برگردانید.

در این مقاله با راه های تعمیر کیبورد لپ تاپ آشنا می‌شوید.

۷ راه برای تعمیر و عیب یابی کیبورد لپ تاپ

به مرور زمان، عوامل زیادی باعث خرابی کیبورد لپ تاپ می‌شوند. برای تعمیر کیبورد بهتر است در درجه اول نوع مشکل آن را تشخیص دهید تا در ادامه روند کار تعمیر برای شما آسان باشد.

پیدا کردن مشکل کیبورد لپ تاپ

به طور کلی، هرگونه مشکل در کیبورد انواع لپ ‌تاپ‌ها مربوط به بخش سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری است. بنابراین ابتدا ریشه خرابی را بررسی کنید.

اگر قبل از بالا آمدن ویندوز یک بوق کوتاه شنیدید یعنی بخش نرم‌افزار مشکل دارد، ولی شش بوق کوتاه مشکل جدی در سخت‌افزار لپ ‌تاپ را هشدار می‌دهد که نتیجه آن خرابی صفحه کلید است.

راه‌اندازی مجدد لپ‌ تاپ

خوشبختانه برای ری‌استارت لپ‌ تاپ نیازی به کیبورد ندارید و تنها با کلیک روی گزینه ری‌استارت در ویندوز یا فشار دادن دکمه خاموش لپ ‌تاپ، به راحتی می‌توانید آن را مجددا راه‌اندازی کنید. اکثر مشکلات مربوط به کیبورد پس از این کار برطرف می‌شوند.

نصب مجدد درایور کیبورد

به‌روزرسانی درایور صفحه کلید مهم است و به آن باید دقت کنید. ممکن است به مرور زمان عملکرد کلیدها به دلیل به‌روز نبودن درایور صفحه کلید کند شود.

برای این کار ابتدا وارد قسمت تنظیمات دستگاه و بخش Device Manager شوید و Keyboards را انتخاب کنید.

با کلیک روی Keyboards آخرین نسخه درایور را بررسی کنید و در صورت نیاز از طریق وب‌سایت مخصوص لپ ‌تاپ خود آخرین نسخه درایور کیبورد را دانلود و نصب کنید.

گاهی اوقات پس از به‌روزرسانی درایور، مشکل کیبورد حل نمی‌شود که در صورت بروز این مشکل باید درایور را حذف کرده و مجددا نصب و راه‌اندازی کنید.

بررسی تنظیمات صفحه کلید

گاهی تنظیمات کیبورد به هم می‌ریزد. برای برررسی آن ابتدا صفحه کنترل پنل را باز کنید و روی گزینه Ease of Access Center کلیک کنید.

با انتخاب گزینه Make the Keyboard easier to use می‌توانید تنظیمات کیبورد را تغییر دهید.

تغییر زبان صفحه کلید

ممکن است علت کار نکردن بعضی از کلیدهای کیبورد لپ تاپ شما انگلیسی بودن زبان آن باشد. با فشردن همزمان دو کلید shift و alt می‌توانید زبان کیبورد را فارسی کنید و عملکرد کلیدها رو مجددا بررسی کنید.

نصب آنتی ویروس

شاید عملکرد معیوب کیبورد لپ تاپ نتیجه ویروسی شدن سیستم شما باشد. برای رفع مشکل ویروسی شدن کیبورد، لازم است یک نرم‌افزار آنتی‌ ویروس نصب کنید و با اجرای آن از ویروسی نبودن دستگاه خود مطمئن شوید.

سخن نهایی

معمولا ۹۰ درصد مشکلات کیبورد لپ ‌تاپ با انجام دادن مراحلی که در این مطلب خواندید، حل می‌شوند. با این حال، ممکن است صفحه کلید لپ ‌تاپ شما به علت مشکلات جدی‌تر نیاز به تعمیر به دست یک متخصص داشته باشد.

بنابراین، توصیه می‌کنیم برای تعمیر و عیب یابی کیبورد لپ تاپ خود با تعمیرکاران حرفه‌ای دیجی تعمیر تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده