مادربرد استخراج ارز دیجیتال را بشناسید

امتیاز دهید

زمانی که قصد فعالیت در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال را داشته باشید، نیاز به ریگ ماینینگ یا همان سخت‌افزارهای استخراج دارید. این امکان برای علاقمندان فراهم شده است تا ریگ ماینیگ‌های مورد نیاز خود را به‌صورت آماده خریداری یا برای ساخت آن اقدام کنند.

در ادامه این مطلب قرار است بهترین مادربردهایی را که باید در ریگ استخراج به کار گرفته شوند، معرفی کنیم و اطلاعات تکمیلی آن را در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب مادربرد استخراج ارز دیجیتال

در واقع انجام عملیات استخراج به کمک کارت گرافیک، نیازمند ریگ استخراج با یک مادربرد مناسب است تا بتواند کارت‌های گرافیک متعددی را پشتیبانی کند. البته این موضوع را نمی‌توان تنها ویژگی مادربرد مناسب ریگ استخراج دانست. چون امروزه شرکت‌های متعددی به تولید مادربردهایی مشغول هستند که تنها برای تحقق هدف استخراج ارز دیجیتال طراحی شده‌اند.

در کل، انتخاب مادربرد استخراج ارز دیجیتال تحت تاثیر عوامل زیر است:

  • بودجه‌
  • تعداد کارت‌های گرافیک
  • امکانات

معرفی بهترین مادربردهای استخراج ارز دیجیتال

طبق تحقیقات، یک سری از مادربردهای موجود در بازار برای ساخت ریگ ماینیگ بسیار کاربردی هستند. پس اگر قصد دارید فعالیت خود را در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال آغاز کنید، شناخت این مادربردهای مناسب خالی از لطف نخواهد بود.

مادربرد ماینینگ ASUS H370 MINING Master

این مادربرد که محصول شرکت ایسوس است، قابلیت پشتیبانی از ۲۰ کارت گرافیک را دارد. عیب‌یابی این مادربرد بسیار آسان است. چون یک نمایشگر دو رقمی دارد که محل خرابی مادربرد را به‌صورت دقیق نمایش می‌دهد.

از قابلیت‌های آن می‌توان به پورت‌های USB برای اتصال رایزرها، تنظیمات مخصوص ماینینگ در بایوس، پشتیبانی از پردازنده‌های Intel Core نسل ۸ و ویژگی‌های متعدد دیگر اشاره کرد.

مادربرد ماینینگ +Biostar TB250-BTC D

این مادربرد خاص، این قابلیت را دارد تا ۸ کارت گرافیک را مستقیم و بدون نیاز به نصب روی رایزر پشتیبانی کند. توان مورد نیاز این مادربردها را می‌توان به کمک پاورهای رده سرور تامین کرد. مزیت پاورهای رده سرور نسبت به پاورهای معمولی عبارت است از:

  • کارایی بیشتر
  • پایداری بیشتر
  • قیمت کمتر
  • کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی هزینه‌های برق

لازم به ذکر است که به واسطه نصب همزمان کارت‌های گرافیکی Nvidia و AMD روی این مادربرد، امکان استخراج دوگانه برای کاربر فراهم می‌شود.

از معایب این مادربردها می‌توان به تولید گرمای زیاد آن‌ها اشاره کرد که با کمک یک دستگاه خنک‌کننده و تهویه مناسب، این مشکل حل‌شدنی خواهد بود.

مادربرد ماینینگ ASUS B250 MINING EXPERT

اولین مادربردی که توانست از ۱۹ کارت گرافیک پشتیبانی کند، محصول شرکت ایسوس است و ASUS B250 MINING EXPERT نام دارد. این مادربرد بهترین گزینه انتخابی برای کسانی است که قصد فعالیت جدی و حرفه‌ای در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال دارند.

تامین توان مورد نیاز تعدادی از اسلات‌های PCIe توسط این مادربرد، وظیفه ۳ اتصال ۲۴ پینی ATX12V است. جدای از این که مادربرد مورد نظر تمامی نیازهای یک ماینر حرفه‌ای را برآورده می‌سازد، به خاطر قیمت مناسب نسبت به ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

از دیگر قابلیت‌های این مادربرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از سیستم تشخیص وضعیت اسلات‌های PCIe
  • پشتیبانی از حافظه رم DDR4 با سرعت حداکثر ۳۲ گیگابایت
  • پشتیبانی از پردازنده‌های اینتل نسل ۶ و ۷

مادربرد ماینینگ MSI H310-F PRO

این مادربورد ۱۳ کارت گرافیک را پشتیبانی می‌کند. همچنین باید بدانید کار کردن آن بدون خطا برای مدت زمان زیاد، به خاطر امکانات خاص بایوس و طراحی بهینه خطوط تامین توان الکتریکی است.

مشکلاتی که برای مادربرد به وجود می‌آید، به واسطه سیستم تشخیص خودکار وضعیت اسلات‌های PCIe قابل پیگیری خواهد بود.

تنها نقطه ضعف این مادربرد را می‌توان قیمت بالای آن بیان کرد. البته گران قیمت بودن این مادربرد به خاطر عوامل زیر است:

  • Diskless Boot (بوت بدون نیاز به هارد دیسک)
  • بوت از طریق شبکه (مدیریت کردن چند ریگ به کمک یک سیستم‌عامل)
  • روشن و خاموش کردن با سه سوئیچ
  • Reset و CMOS (به منظور برگرداندن بایوس به تنظیمات اولیه)
  • چراغ‌های LED نشان‌دهنده محل دقیق مشکل

سخن نهایی

مادربردهای خوب مناسب استخراج ارز دیجیتال به همین موارد محدود نمی‌شوند و ما سعی کردیم در این مطلب، بهترین‌ها را از هر لحاظ معرفی کنیم.

بنابراین اگر قصد استخراج ارزهای دیجیتال مختلف از قبیل بیت‌کوین، اتریوم و انواع دیگر را دارید، شناخت مادربردهای مناسب ریگ ماینینگ قوی و قدرتمند می‌تواند کمک فراوانی به شما کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده