• اخبار
  • محصول جدید سامسونگ قاتل مک بوک اپل؟

محصول جدید سامسونگ قاتل مک بوک اپل؟

امتیاز دهید

بعضی از منتقدان معتقدند که Samsung ChromBook Pro “قاتل مک بوک” است اما عده ای آرامتر به هواخواهی خود ادامه میدهند. سامسونگ با همکاری گوگل ، کروم بوک را در نمایشگاه CES 2017 معرفی و ماه بعد به بازار عرضه خواهد کرد.

کروم بوک سامسونگ براساس ابزار بهره وری سبک وزن ساخته شده که به شدت بر دسترسی به منابع مبتنی بر ابر تکیه دارد. آنها با روش بکارگیری کارگران از راه دور و مجموعه های آموزشی بعنوان ابزار ورود به سطح محاسبات، محبوبیت خود را دوچندان کردند.

با این وجود یکی از مدیران تحقیقات گارتنر می گوید: ” آنها قاتلان مک نیستند.”

قیمت

کروم بوک سامسونگ قرار است با قیمت ۵۵۰ دلار به فروش برسد که بعضی محققان بر سر گران بودن آن بحث دارند.

با این حال این قیمت گذاری با بودجه لپ تاپهای معمولی متناسب است که بعضی مدیران معتقدند بجای پرداخت ۱۰۰۰ دلار برای مک بوک، می توان با هزینه کمتر کروم بوک را داشت.

طراحی و عمر باتری

لبه های گرد و لولای کروم بوک تاثیر زیادی بر افزایش طرفداران خود داشته است. بسیار سبک و کوچک ولی شکل مربع بودن آن تایپ کردن را کمی سخت کرده است.

تنها تفاوت باتری آن با Dell Chromebook 13 و Chromebook Pixel 2 در قیمتش است که کمی گرانتر می باشد.

صفحه نمایش 

کروم بوک دارای صفحه نمایش ۲۴۰۰*۱۶۰۰ quad HD می باشد که با صفحه نمایش مک بوک قابل مقایسه نیست و بلندتر از لپ تاپ های ۱۶:۹ و دو در یک می باشد. این ویژگی باعث شده تا فضای بیشتری برای گذاشتن کف دست کاربر برای تایپ کردن باشد اما قاب بزرگ پایین و نوار سخت افزاری اتصال درب و لولا فضای زیادی را گرفته .

وضوح صفحه نمایش این مدل بسیار بالاتر از حد معمول در کروم بوک ۱۱ یا ۱۳ می باشد. ۲:۳ به معنی مربع شکل بودن آن است که جای اندکی در دو طرف صفحه کلید گذاشته و کار تایپ کردن را کمی سخت کرده است.

قلم و برنامه های هوشمند

کیفیت قلم هوشمند این محصول به خوبی دستگاههای ویندوز یا IOS با قیمت مشابه نیست. داوران دسترسی نرم افزار کروم بوک به تعداد زیادی از برنامه های اندروید در گوگل پلی را تحسین کردند البته بعضی از برنامه های اندروید هم بر روی کروم کار نمیکنند.

تعدادی از برنامه ها قادر به شناسایی صفحه کلید و صفحه لمسی آن نمیباشند و تعدادی هم به نظر میرسد قابل انجام با صفحه لمسی نیستند.

بعضی مدیران سرعت کروم بوک را بالاتر از مک بوک می دانند و کار با آن را به مک بوک ترجیح میدهند.

به طور کلی، کروم بوک تا حد زیادی یک پدیده k-12 شده است و نیاز به کار بیشتر برای موفقیت در بازار مصرف بزرگتر به عنوان یک دسته دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده