نقد و بررسی نوت ۷

امتیاز دهید

زمانی که سامسونگ برای اولین بار خانواده نوت  را معرفی کرد تصور نمیشد روزی این خانواده به‌اندازه‌ای بزرگ شود که برای دیدن عضوی جدید از این خانواده این سروصدا به پا شود .در این بررسی، به مشخصات اصلی گلکسی نوت ۷ یعنی طراحی، صفحه نمایش، سخت افزار و  قلم استایلوس این گوشی هوشمند تمام عیار خواهیم پرداخت. سامسونگ در طول ۱۲ ماه گذشته به سختی مشغول کار بر روی بهبود این ویژگی های اصلی بوده است.

طراحی

به نظر می‌رسد سامسونگ زبان طراحی‌ای را که از گلکسی اس ۶ به بعد استفاده شد دوست دارد و به این زودی‌ها تصمیم ندارد آن را رها کند. در نگاه کلی گوشی شباهت زیادی به گلکسی نوت ۵ دارد یا شاید بهتر است بگوییم شباهت زیادی به گلکسی اس ۷ اج دارد. یک گوشی کاملا مستطیلی که جلویش صفحه‌نمایش خمیده دارد و در ساختارش از شیشه و فلز در کنار یکدیگر استفاده شده است؛ یعنی قاب جلو و پشت گوشی از شیشه و فریم اطراف از فلز ساخته شده است. قاب پشتی گوشی دقیقا همانند گلکسی نوت ۵ است و شاید به‌سختی بتوانید این دو گوشی را از روی قاب پشتی تشخیص دهید.در این نسل سامسونگ از گوریلاگلس ۵ برای محافظت شیشه استفاده در قاب جلویی و پشتی گوشی استفاده کرده و به عبارت بهتر گوریلاگلس نسل ۵ با این گوشی وارد دنیای موبایل شد.

نوت ۷ در چهار رنگ شامل: آبی مرجانی، مشکی، نقره‌ای تیتانیوم و طلایی پلاتینی به فروش می‌رسد. اکثر بازارهای جهانی فقط سه رنگ از این فبلت را دریافت خواهند کرد و رنگ طلایی وارد ایالات متحده نخواهد شد.نوت جدید و قلم S-Pen آن کاملاً ضد آب است و شما می‌توانید حتی در زیر آب نیز از این گوشی هوشمند استفاده کنید. حال به کمک قوانین فیزیک کاربران قادر به استفاده از گوشی هوشمند خود حتی در زیر دوش حمام نیز هستند.خبر خوب بعدی این است که نوت ۷ دارای گواهی ضد گرد و غبار نیز هست. همچنین این گوشی با میکرو یو اس بی برای همیشه خداحافظی کرده و مجهز به یو اس بی نوع C شده است.

صفحه‌نمایش

اگر امید داشتید که مثل سری‌های گذشته، نوت ۷ هم در دو مدل با صفحات نمایش تخت و خمیده عرضه شود، بهتر است که قید این گوشی را بزنید. سامسونگ دیگر مطمئن شده که سلیقه‌ی کاربران‌اش به سمت گوشی‌هایی با نمایشگر خمیده رفته و این بار نوت ۷ را فقط و فقط در یک مدل و آن هم با صفحه‌نمایشی که از هر دو طرف خمیده شده، عرضه کرده است. احتمالا این موضوع، تاثیر منفی‌ای بر روی آمار فروش نوت ۷ خواهد داشت. به خصوص اینکه صفحات خمیده، قیمت نهایی گوشی را افزایش می‌دهند. به جز این خمیدگی، تفاوت دیگری بین نمایشگر نوت ۷ و نوت ۵ وجود ندارد؛ صفحه‌نمایش این گوشی هم از همان فناوری معروف و همیشگی Super AMOLED استفاده می‌کند، سایزش ۵٫۷ اینچ است و در هر اینچ‌اش، نزدیک به ۵۲۰ پیکسل قرار دارد. به سختی می‌توان نمایشگری با کیفیت‌تر از نمایشگر نوت ۷ پیدا کرد. صفحه‌نمایش نوت ۷ از همه نظر فوق‌العاده است؛ کیفیت رنگ‌ها، تراکم پیکسلی، نسبت کنتراست تصویر، همه و همه در بهترین حالت ممکن قرار دارند. به علاوه، نمایشگر نوت ۷، قابلیت پخش تصاویر HDR هم دارد؛ قابلیتی که تنها به تلویزیون‌های لوکس و گران قیمت مربوط می‌شود. قابلیت نمایش تصاویر به صورت HDR، به نمایشگر نوت۷ این امکان را می‌دهد که طیف رنگ بیش‌تر از ۳۲ بیت و تصاویری با نسبت کنتراست بالا را نمایش دهد.

سخت افزار

نوت ۷ مجهز به تراشه‌ی Exynos 8890 است که دو پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای ۱٫۶ و ۲٫۶ گیگاهرتزی دارد. پیش‌بینی می‌شد مقدار رم این گوشی ۶ گیگابایت باشد که در نهایت با ۴ گیگابایت رم عرضه شد. میزان حافظه‌ی داخلی هم در عدد‌های ۳۲/۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت متغیر است که توسط کارت حافظه می‌توان ۲۵۶ گیگابایت دیگر هم به آن افزود. نوت ۷ مجهز به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است که با دوربین اصلی آن می‌توان با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کرد. نوت ۷ به باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که می‌توان آن را از طریق پورت USB Type-C یا شارژر بی‌سیم، شارژ کرد. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰٫۱ عرضه شده و پشتیبانی کامل از زبان فارسی دارد.

S Pen

ازنظر اندازه قلم این نسل هم‌اندازه نسل قبل است. قلم نسل جدید و دیجیتایزر اکنون می‌توانند تا ۴۰۹۶ سطح فشار را تشخیص دهند که دو برابرنسل قبل است.برنامه‌های مخصوص این قلم نیز اکنون بهبود پیداکرده‌اند. برنامه‌های S Note، S Memo و دیگر برنامه‌ها اکنون در یک برنامه به نام Samsung Note جمع شده‌اند.از قلم می‌توانید برای ترجمه متون استفاده کنید که با استفاده از ۳۸ منبع برای ترجمه ۷۲ زبان استفاده می‌شود. همچنین می‌توان با استفاده از قلم متن‌ها را بزرگ‌تر نشان داده تا کسانی که دوربین هستند بدون عینک بتوانند محتوای روی صفحه‌نمایش را بخوانند.با بیرون کشیدن قلم از جایش همانند نسل گذشته می‌توانید روی صفحه‌نمایش خاموش گوشی یادداشت کنید با این تفاوت که با بهبودهای انجام‌شده این صفحه قابلیت اسکرول خوردن دارد و بعد از گذاشتن قلم در سرجایش خاموش نمی‌شود.با کشیدن یک کادر روی ویدیوی در حال پخش می‌توانید یک فایل گیف از آن ویدیو تهیه کنید.

جمع بندی

نوت ۷، تمام خوبی‌های گوشی گلکسی S7 Edge را که باعث شده بود تا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی جهان در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ شود، به سری نوت آورد. حتی اگر یک درصد هم نخواهید از قلم فوق‌العاده‌ی این گوشی استفاده کنید، نوت ۷ به راحتی در صدر برترین گوشی‌های اندرویدی قرار می‌گیرد؛ طراحی و کیفیت ساخت، صفحه‌نمایش، سرعت و امکانات امنیتی و نرم‌افزاری، همگی در بهترین سطح ممکن قرار دارند. اگر به دنبال کامل‌ترین و غنی‌ترین تجربه از یک گوشی هوشمند هستید، در خرید نوت ۷ شک نکنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده