چرا صدای اسپیکر کامپیوتر کم است؟

۴/۵ - (۲ امتیاز)

کم شدن صدای اسپیکر برای افرادی که عادت دارند برای بازی، گوش دادن به موسیقی حین کار یا تماشای فیلم از کامپیوتر خود استفاده کنند، آزاردهنده است.

ممکن است از نظر شما کامپیوتر شما از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کامپیوتر کاملا سالم باشد، ولی در حقیقت علت این موضوع جز این نیست.

بنابراین، در این مقاله دلایل کاهش صدای اسپیکر کامپیوتر را به همراه راه‌های رفع آن بررسی می‌کنیم.

دلایل کم شدن صدای اسپیکر کامپیوتر

کار کردن با رایانه‌ای که صدای آن قطع شده است یا یک اسپیکر با صدای پایین دارد، خوشایند نیست. دلایل زیادی این مشکل را به وجود می‌آورند که برای یافتن آن‌ها باید ببینید چه چیزهایی روی صدای اسپیکر تاثیر می‌گذارند.

بررسی اتصال اسپیکر به برق و کامپیوتر

زمانی که اسپیکرهای خارجی کامپیوتر به برق یا دستگاه متصل نباشند، صدا به خوبی شنیده نمی‌شود. بهتر است پس از هر بار روشن کردن کامپیوتر اتصال اسپیکرها را بررسی و کنترل کنید.

عیب‌یابی سخت‌افزاری کامپیوتر

عیب‌یابی سخت‌افزاری صدای اسپیکر با بررسی جک اسپیکر انجام می‌شود. جک بلندگوی کامپیوتر را نگاه کنید و مطمئن شوید چیزی جلوی عملکرد صحیح آن را نگرفته است.

شاید بهتر باشد جک اسپیکر را با یک پارچه نرم تمیز کنید و دوباره در جای خود قرار دهید. علاوه بر این، ممکن است جک هدفون به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد و اتصال آن به کارت صدا روی مادربرد مشکل داشته باشد، بنابراین این اتصال را کنترل کنید.

بررسی تنظیمات صدای کامپیوتر

ساده‌ترین راه برای قطع یا کاهش صدای کامپیوتر در زمانی که به آن نیاز ندارید، رفتن به تنظیمات صدا و غیرفعال کردن آن است.

شاید قبلا فراموش کردید تنظیمات صدا را به حالت قبل بازگردانید و پس از روشن کردن مجدد کامپیوتر ببینید صدای خروجی اسپیکرها ضعیف است.

بنابراین پیش از این که نگران خراب بودن اسپیکرهای سیستم خود باشید، بهتر است به تنظیمات آن نگاهی بیاندازید.

به‌روز‌رسانی درایور صوتی

درایور کارت صدا کامپیوتر را می‌توانید با رفتن به بخش Device Manager و یافتن گزینه Display Audio پیدا کنید و آن را با کلیک روی این گزینه و انتخاب Update driver، به‌روزرسانی کنید.

حذف و نصب مجدد درایور کارت صدا

ممکن است با به‌روزرسانی درایور کارت صدا مشکل کاهش صدای اسپیکر حل نشود یا حتی صدا کاملا قطع شود. در این صورت می‌توانید با رفتن به بخش کنترل پنل، نرم‌افزار درایور صوتی را حذف و سپس سیستم را ری‌استارت کنید. بعد از راه‌اندازی مجدد سیستم، درایور صوتی را دانلود و نصب کنید.

سخن نهایی

کنترل برنامه‌های نرم‌افزاری و عیب‌یابی بخش سخت‌افزار کامپیوتر برای بسیاری از افراد مشکل است.

در واقع، اکثر افراد برای راه رفع مشکلات اسپیکر کامپیوتر کارهایی که در بالا توضیح دادیم را انجام می‌دهند، ولی با وجود این ممکن است نتیجه لازم را نگیرند و علت اصلی خرابی اسپیکر داخلی باشد.

یک راه ساده، ایمن و کم هزینه برای تعمیر اسپیکر کامپیوتر مراجعه به تعمیرکار متخصص است. بنابراین، توصیه می‌کنیم با متخصصان دیجی تعمیر تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
15 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
چرا وقتی هدفون بلوتوثی را با AUX وصل مکنم
صدای کامپیوتر زیاد. زیاد نمی شه

سلام و خسته نباشید همه این کار هارو کردم ولی بازم نشد صدای خیلی کم با خش خش میاد

سلام
سیم خروجی صدا که از پشت کیس کامپیوتر (جک سفید) میاد را به وسیله جک ۱-۲ (comment image ) به پشت اسپیکر وصل کردم و از همان جک هم به یک هدنسفری وصل کردم
اما کیفیت صدا نصب میشه وقتی هدنسفری را وصل میکنم – دلیل چی میتونه باشه ؟؟؟

سلام جدیدا اسپیکر برای کامپیوتر خریدم وقتی صدای اسپیکر کمی بالا میرود مدام صدا پر پر میکنه و کیبورد خاموش روشن میشه و کامپیوتر خود به خود کلیک میکنه و کلن به هم میریزه به نظرتون مشکل از اسپیکر یا کامپیوتر و در اخر تمامی درایور های کامپیوتری بروز میباشند

سلام من ی بار اسپیکرم از روی میز افتاده مال کامپیوتر بعد فیشاش کلا کنده شد بعد عوضشون کردم بعد الان صدا اسپیکره صداش کم و نویز هم میندازه باید چکارش کنم

سلام من اسپیکر سینما خانگی با aux وصل کردم بسیار صدای کمی دارد

سلام اسپیکر ادیفایر من بلندگوی سمت راستش صداش قطع شده بلندگوها رو جابجا کردم بلندگوهاش سالم هست ولی خروجی راست صدا نداره. ممنون میشم کمک کنین

درود
اسپیکر های عموم در بازار از ساب و دو بلنگو تشکیل شده
حالا من میخوام یکی از بلنگوها را به کامپیوتر وصل کنم بدونه ساب
اما صدای بلنگو خیلی پایینه – دلیلش اینکه خود ساب یک برقی به بلنگو میفرسته که العان وجود نداره
سئوال چطور از تک بلنگو صدای خوبی خروجی بگیرم ؟؟؟

سلام خسته نباشید بلندگو ی کامپیوتر صداش خیلی کمه یعنی گوش رو خیلی نزدیک بلندگو کنیم صداش میاد تنظیمات رو هم هرچی گفتین انجام دادم اما حل نشد مشکلش چی میتونه باشه؟ممنون میشم راهنماییم کنین

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده