چطور طول عمر دستگاه قهوه ساز را بالا ببریم؟

۱/۵ - (۲ امتیاز)

طول عمر دستگاه قهوه ساز به نحوه نگهداری شما از این وسیله بستگی دارد.

به طور معمول، قهوه‌سازها دو سال ضمانت دارند ولی با یادگیری راه‌های نگهداری صحیح این دستگاه می‌توانید حدود ده سال عمر قهوه‎‌ساز خود را افزایش دهید.

اگر در خانه زیاد از قهوه‌ساز استفاده می‌کنید یا مسئول یک کافه شلوغ هستید و دستگاه شما نیاز به رسیدگی بیشتری دارد، بهتر است با راه‌های افزایش طول عمر قهوه ساز که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم آشنا شوید.

روش‌های افزایش طول عمر دستگاه قهوه ساز

راه‌های نگهداری صحیح از قهوه‌ساز اصلا سخت نیست و با انجام دادن چند کار ساده پس از هر بار استفاده از این دستگاه می‌توانید علاوه بر افزایش طول عمر آن، کیفیت طعم قهوه خود را نیز بالا ببرید.

تمیز کردن قهوه‌ساز

دستگاه‌های قهوه‌ساز در هر نوعی که باشند از دستی گرفته تا اتوماتیک، نیاز به تمیز کردن دارند. لازم نیست پس از هر بار استفاده دستگاه را با سرکه رسوب زدایی کنید، بلکه خالی کردن تفاله‌های قهوه و تمیز کردن صافی با یک برس کوچک تاثیر زیادی روی طول عمر قهوه ساز شما می‌گذارد.

همچنین لازم است مخزن شیر دستگاه قهوه‌ساز را پس از هربار استفاده به طور کامل بشویید.

شاید بپرسید کثیف بودن قهوه‌ساز چگونه باعث خراب شدن آن می‌شود؟

تفاله‌های قهوه، گرد و غبار، باکتری‌ها و رسوبات آب فشار زیادی به دستگاه شما وارد می‌کنند دستگاه را بیش از حد گرم می‌کنند.

این اتفاق مشکلات دیگری چون نیم‌سوز شدن موتور دستگاه و خراب شدن اتصالات برقی را به همراه دارد و پس از مدت کوتاهی قهوه‌ساز را از کار می‌اندازد.

علاوه براین، نفوذ باکتری به قهوه طعم آن را تلخ می‌کند و بوی اصلی قهوه را از بین می‌برد. برای تمیز کردن قهوه‌ساز می‌توانید هر چند ماه یکبار از محلول سرکه سفید و آب استفاده کنید.

روشن نماندن طولانی مدت

دستگاه‌های اتوماتیک جدید قابلیت خاموش شدن خودکار دارند و پس از دم کشیدن قهوه خاموش می‌شوند. روند دم کشیدن قهوه با هر نوع دستگاه قهوه‌ساز طولانی نیست و روشن بودن دستگاه در طی این مدت نمی‌تواند آسیبی به دستگاه وارد کند.

بنابراین اگر قهوه‌ساز شما به صورت اتوماتیک خاموش نمی‌شود، لازم است دقت بیشتری در نحوه استفاده از آن داشته باشید و پس از آماده شدن قهوه دستگاه را به سرعت خاموش کنید.

روشن ماندن طولانی مدت قهوه‌ساز به دلیل جریان مداوم برق درون دستگاه، عملکرد آن را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

ریختن آب کافی در مخزن دستگاه

مخزن آب جوش قهوه‌ساز درجه‌های مختلفی دارد و باید تا درجه تعیین شده پر شود. اگر آب درون مخزن کمتر از حد معمول باشد، هوا وارد دستگاه می‌شود و عملکرد دستگاه را با مشکل روبرو می‌کند.

آب تصفیه شده داخل مخزن دستگاه بریزید

مواد معدنی و املاح زیادی در آب وجود دارد که پس از جوش آمدن آب، در مخزن قهوه ساز رسوب می‌کنند. از آنجایی که رسوب‌زدایی قهوه‌ساز دردسر زیادی دارد، بهتر است از آب تصفیه شده برای دم کردن قهوه استفاده کنید.

اندازه آسیاب را مشخص کنید

دستگاه‌های قهوه‌ساز درجه تنظیم آسیاب دارند، یعنی باید قبل از روشن کردن دستگاه و بسته به نوع و اندازه دانه‌های قهوه درجه آسیاب را تنظیم کنید.

اگر درجه تنظیم آسیاب اشتباه باشد، دستگاه به خوبی کار نمی‌کند و دچار آسیب می‌شود. علاوه بر این، میزان نبودن درجه آسیاب طعم و عطر اصیل قهوه را از بین می‌برد.

سخن نهایی

زمانی که قهوه‌ساز ‌های اتوماتیک به خوبی نگهداری نشوند، مشکلات زیادی برای آن‌ها به وجود می‌آید.

عمده خرابی‌های قهوه‌ساز عبارتند از: خاموش شدن ناگهانی دستگاه حین کار با آن، داغ شدن بیش از حد قهوه‌ساز و ایجاد تغییر در طعم قهوه که ممکن است قادر به حل آن‌ها نباشید.

برای حل مشکلات دستگاه قهوه‌ساز می‌توانید با کارشناسان دیجی تعمیر تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده