۱۰ کامپیوتر سریع جهان

امتیاز دهید

همزمان با کنفرانس سالیانه SC15 که هر ساله در آستین (تگزاس) برگزار می شود ، ۵۰۰ ابر کامپیوتر سریع جهان معرفی شدند. با وجود اینکه در میان این ۵۰۰ کامپیوتر سریع ، نام های تکراری به چشم میخورد اما در این میان اسامی جدیدی هم هستند که امسال برای اولین بار این عنوان را کسب کرده اند.

Stampede

دانشگاه تگزاس ،به کامپیوتر Stampede ساخته شرکتDell رتبه ی ۱۰ را داده است.اما با این وجود این ابر کامپیوتر با عملکرد ۵۱۸۶ ترافلاپ هنوز نقطه ی عطف این شرکت محسوب می شود.

Shaheen II

Shaheen II ، ابر رایانه ساخته شده در دانشگاه علم و صنعت عربستان است که برای دومین بار در لیست ۱۰ ابر رایانه برتر قرار گرفته است. این ابر رایانه دارای پردازنده Intel Xeon E5 ، ۱۹۶۶۰۸هسته ای و سرعت ۵۵۳۷ ترافلاپ می باشد.

hazel hen

Hazel Hen، در میان ابرکامپیوترهای جدید ، رتبه ی یک را به خود اختصاص داده است. این کامپیوتر که محصول دانشگاه Stuttgart است در میان محصولات این شرکت بالاترین عملکرد را از خود نشان داده است. عملکرد این ابرکامپیوتر در حدود ۵۶۴۰ ترافلاپ است. صرف نظر از JUQEENاین ابرکامپیوتر منجر به افزایش رتبه ی آلمان در این ارزیابی شده است.

Piz Daint

Alpine ابرکامپیوتر خود را Piz Daint نامگذاری کرده است. این ابر کامپیوتر با بهره گیری از GPU Nvidia Tesla به عنوان شتاب دهنده ، به عملکردی معادل ۶۲۷۱ ترافلاپ دست یافته است. ابرکامپیوتر در میان ۱۰ ابرکامپیوتر برتر این لیست دارای کارامدترین انرژی است .

Trinity

Trinity این ابر کامپیوتر در میان ابرکامپیوتر های جدید امسال، با داشتن عملکرد ۸۱۰۰ ترافلاپ رتبه ی ۲ را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در میان لیست نهایی رتبه ی ۶ را کسب کرده است. این ابر کامپیوتر جدیدترین دستاورد آزمایشگاه بین المللیLos Alamos است.

Mira

Mira با عملکرد ۸۵۹۶ رتبه ی ۵ را در این لیست به خود اختصاص داده است. Miraتوسط دپارتمان Energy ‘s Argonne National Laboratory که در خارج از شیکاگو واقع شده است ، ساخته شده است.

K Computer

K Computer که مدت ها است حضور خود را در این لیست حفظ کرده است ، صرف نظر از انرژی کارآمد بودن، دارای عملکردی در حدود ۱۰۵۱۰ ترافلاپ است.

Sequoia

Sequoia که در Lawrence Livermore National Laboratory در کالیفرنیا ساخته شده است. این ابرکامپیوتر دارای عملکردی معادل ۱۷۱۷۳ ترافلاپ است.

Titan

Titan ساخته Oak Ridge National Laboratory است و در تست های انجام شده در این آزمایشگاه عملکردی معادل ۱۷۵۹۰ ترافلاپ کسب کرده است.

Tianhe-2

نفر اول در این لیست ساخته شده توسط دانشگاه بین المللی فن اوری دفاع ، قوی ترین و سریع ترین ابرکامپیوتر جهان است. Tianhe-2برای بار ششم رتبه ی نخست را در میان ابرکامپیوتر های جهان کسب کرده است. این ابرکامپیوتر با بهره گیری از بیش از ۳ میلیون پردازنده و هسته ی شتاب دهنده ، عملکردی در حدود ۳۳۸۶۲ ترافلاپ ازخود نشان می دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده