آشنایی با قطعات داخلی لپ تاپ

امتیاز دهید

به طور معمول قطعاتی که داخل لپ تاپ (داخل پنلهای c و d) قرار دارند عبارتند از :

  • مادربرد : مادربرد به عنوان اصلی ترین بخش یک رایانه وظیفه ی کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با اجزای دیگر را بر عهده دارد. تمامی پورتهای لازم در یک لپ تاپ بر روی مادربرد قرار دارد مثلا پورتهای هدفون ، یو اس بی و…

مدار تنظیم کننده ولتاژ مادربرد

  • cpu : پردازنده یا واحد پردازش مرکزی (Central Processor Unit) مهمترین تراشه بر روی مادربرد هر کامپیوتر است. معمولا قابلیت جداکردن از مادربرد را همانند مادربردهای pc دارا هستند ، اما به ندرت قابل ارتقا می باشند مگر آنکه مادربرد قابلیت استفاده از چندین مدل cpu را داشته باشد . در برخی از لپ تاپ های جدید cpu شبیه به چیپ بر روی مادربرد نصب شده و قابل جدا شدن نیست .

قطعات داخلی لپ تاپ

  • رم : رمهای لپ تاپ جزء قطعاتی هستند که به راحتی قابل ارتقاء هستند و با توجه به مدل رمها به راحتی در دسترس میباشند .

  • هارد دیسک : هاردهای لپتاپ دارای انواع مختلفی میباشند و به راحتی قابل تعویض و ارتقا هستند .در اکثر نسلهای جدید لپ تاپ امکان نصب هاردهای ssd که شبیه به کارت هستند وجود دارد .این نوع ssd کارتها برروی مادربرد نصب و در کنارهاردهای معمولی از آن استفاده شده است و در بالابردن سرعت لپ تاپ تاثیر بسیاری دارد و معمولا سیستم عامل بر روی آنها نصب میشود.

 

  • Odd : دی وی دی رایترها در اغلب سایزهای لپ تاپ ۱۴″ به بالا نصب شده اند . چنانچه لپ تاپی دارای دی وی دی رایتر نباشد میتوان از نوع اکسترنال که به پورت usb وصل میشوند ،استفاده کرد .

 

  • برد وای فای : اینترنت بی سیم از طریق این برد قابل دسترسی است . بعضی از بردها دارای ۲ آنتن و بعضی دارای ۱ آنتن هستند. و این برد بر روی مادربرد نصب است.

 

  • برد یو اس بی : بسیاری از لپ تاپها جهت امکان استفاده از تعداد usb های بیشتر دارای برد جداگانه هستند که بوسیله ی یک کابل فلت به مادر برد متصل میشود.

 

  • فن و هیتسینکها : برای خنک کردن چیپها و cpu بر روی مادر برد قرار گرفته اند.

 

  • اسپیکرها : بسته به کیفیت لپ تاپها کیفیت اسپیکرها متفاوت است .

 

  • کیبرد و تاچ پد بر روی پنل c قرار دارند .

 

  •  وب کم و صفحه نمایش که به نامهای ال ای دی و display هم خوانده میشود ،در پنل a, b قرار دارد و با یک کابل فلت به مادربرد متصل است.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود

ممنون

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده