چطور مودم را عیب‌یابی کنیم؟

امتیاز دهید

اهمیت اتصال به اینترنت پرسرعت به دلیل افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و نیاز به اینترنت برای دریافت خدمات مختلف، بر کسی پوشیده نیست.

امروزه با وجود این که گوشی‌های هوشمند می‌توانند اینترنت سیم‌کارت کاربر را به اشتراک بگذارند، ولی بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌ها و بالا بردن عمر گوشی خود، ترجیح می‌دهند با استفاده از مودم‌های همراه یا مودم‌های ADSL، به اینترنت ثابت وصل شوند.

حفظ اتصال اینترنت برای انجام کارهای روزانه مانند: پشتیبانی از کسب‌و‌کارهای آنلاین، انجام بازی‌هایی که به اتصال اینترنت نیاز دارند یا بارگذاری محتوا در صفحات وب و استفاده از پیام‌رسان‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

بنابراین مهم است با نحوه تعمیر مودم و خرابی‌های رایج آن آشنا باشید تا اگر زمان اتصال به اینترنت مشکلی خاصی را تجربه کردید، بتوانید از عهده رفع آن برآیید.

در این مقاله به بررسی نکاتی درباره عیب یابی مودم و راه‌های تعمیر آن پرداختیم.

تعمیرات مودم

مراحل عیب یابی و تعمیر مودم

مودم‌ها بر اساس نوع اتصال و قابلیت حمل به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و در خانه، محل کار یا هر جایی که امکان اتصال به اینترنت ثابت برقرار باشد، قابل استفاده هستند.

با این حال، این وسیله پرکاربرد در زندگی مدرن امروز نیز مانند هر وسیله دیگر ممکن است روزی دچار مشکل شود و با قطع شدن پی‌در‌پی اینترنت به شما هشدار دهد که نیاز به تعمیر دارد.

مراحل تعمیر و عیب یابی مودم به شرح زیر است:

اتصالات برق مودم را بررسی کنید

گاهی اوقات ممکن است مودم به برق متصل نباشد یا خط تلفن شما قطع باشد. بنابراین در صورت قطع بودن اینترنت، در وهله اول باید اتصالات دستگاه مودم را چک کنید.

اگر اتصالات برق و خط تلفن مشکلی ندارد ولی باز هم چراغ مودم روشن نمی‌شود، کابل برق ورودی خانه یا محیط کار خود را که مستقیما به تلفن و مودم وصل است، بررسی کنید. ممکن است این کابل دچار ساییدگی شده و اتصال اینترنت را از مبدا قطع کرده باشد.

کارت شبکه وایرلس را بررسی کنید

برای این کار باید وارد تنظیمات کارت شبکه وایرلس شوید و تنظیمات آی‌پی را روی حالت اتوماتیک قرار دهید.

سیگنال‌های وای‌فای را تقویت کنید

ممکن است سرعت اینترنت در نقاط دور از دستگاه مودم بسیار کم باشد یا اینترنت به طور کلی قطع شود. در صورت بروز چنین مشکلی باید سیگنال‌های وای‌فای را از طریق تعداد نوارهای روشن روی دستگاه کامپیوتر یا گوشی خود بررسی کنید و در مرحله بعد تصمیم به تقویت سیگنال بگیرید.

راه اندازی مودم

مودم را مجددا راه‌اندازی کنید

زمانی که احساس کردید علت خرابی به تنظیمات مودم مربوط می‌شود، بهتر است مودم را ریست و مجددا راه‌اندازی کنید.

ممکن است نحوه ریست کردن مودم در هر دستگاه متفاوت باشد ولی به طور کلی، اگر دکمه ریست مودم را چند ثانیه نگه دارید، دستگاه خاموش می‌شود و پس از روشن شدن مجدد باید تنظیمات مودم را کاملا دقیق انجام دهید.

از سالم بودن کامپیوتر یا گوشی موبایل خود اطمینان حاصل کنید

گاهی اوقات علت وصل نشدن اینترنت به دستگاه شما، خرابی مودم نیست و باید تنظیمات اینترنت کامپیوتر یا موبایل را بررسی کنید و در صورت نیاز  به تعمیرکار مراجعه کنید.

با مرکز خدمات اینترنت خود تماس بگیرید

در آخرین مرحله، زمانی که تمامی اتصالات و حجم اینترنت خود را بررسی کرده‌اید ولی هنوز مشکل برطرف نشده است، با مرکز خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید و علت قطع بودن اینترنت را بپرسید.

سخن نهایی

اگر با بررسی مودم و امتحان کردن تمام مراحل عیب یابی و و تعمیر آن هنوز مشکل برطرف نشده است، می‌توانید با متخصصان دیجی تعمیر تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده